RS4 Cabrio nemá filter

Bez bázne, bez limitov, bez rýchlostných obmedzení a v prvom rade bez strechy. To je Audi RS4 Cabriolet. Nevinný výraz karosérie dokáže zmiznúť z obzoru pekelne rýchlo.

14.07.2006 20:29
Audi RS 4 Cabrio Foto:
Audi RS 4 Cabrio
debata

Každý, kto aspoň raz okúsil istotu pohonu 4×4 v osobnom automobile sa už ku klasickému pohonu takmer isto nevráti. Popularizátor pohonu všetkých štyroch kolies – značka Audi sa rozhodla obdariť fanúšikov vysokooktánového sexu všetkými verziami karosérie. Ako posledná sa predstavila RS4 vo verzii kabriolet.

Nafasovala identickú nevinnosť sériovej karosérie, ktoré efektívne maskuje maximálny výkon pod kapotou. Znalci ju identifikujú podľa širších blatníkov, športových nárazníkov osemnásťpalcových diskov kolies z ľahkých zliatin. Pre menej chápavých sú k dispozícii pliešky s nápisom RS4 na maske chladiča, vzadu či  na bokoch karosérie.
V interiéri to pochopíte ihneď, v prípade športových škrupinových sedadiel to už musíte aj cítiť. Hliníkové pedál, karbónové doplnky, či na spodku skosený volant jasne dávajú najavo, že v RS4 je priemerná spotreba paliva absolútne nepodstatná.

Koniec koncov vstrekovače s radosťou plnia vidlicový osemvalec, ktorý vyznáva vysokootáčkovú filozofiu s maximálnou hodnotou 8000 ot/min. To už nemusíte rátať s porciou rovných 420 koní rozdelených na všetky štyri kolesá prostredníctvom pohonu Quattro v pomere 40:60 v prospech zadných kolies, čím RS 4 Cabrio oslovuje aj vyznavačov driftingu. tí budú musieť siahnuť na kompletný repertoár popúšťania plynu, či naopak provokatívneho podradenia v zákrute. Inak je totiž až 1845 kilogramov ťažké RS4 Cabrio mimoriadne stabilné aj s vypnutým trakčným systémom. Klasický šprint naordinuje majiteľovi za menej ako päť sekúnd, obmedzovač musí s motorom bojovať aby zastavil RS4 na hranici 250 km/h.

Biznismeni sa nemusia báť príliš tvrdého podvozka, majú totiž k dispozícii magnetoreologické tlmiče, ktoré sú schopné meniť svoju charakteristiku počas jazdy a poskytnúť tak komfort každodenného jazdenia v bežnej premávke. Ostrejší jazdci naopak radšej siahnu po sade keramických bŕzd, ktoré výraz fading nepoznajú.

Ich cieľom bude okruh, a asfaltový sex jeho v pravej nefalšovanej podobe s vetrom vo vlasoch. Jednoducho bez prezervatívu, bez filtra…

Technické údaje

Motor: Vidlicový osemvalec, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu FSI, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 4163 cm3, maximálny výkon 309 kW (420 k) pri 7800 ot/min, maximálny krútiaci moment 430 Nm pri 5500 ot/min.

Prevodové ústrojenstvo:
Pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravového diferenciálu Torsen, pomer rozdelenia krútiaceho momentu 40: 60, šesťstupňová manuálna prevodovka.

Podvozok: Vpredu: nezávislé štvorprvkové zavesenie kolies, vzadu dvojité lichobežníkové zavesenie kolies, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu, vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém TCS, stabilizačný systém ESP Rozmery pneumatík 255/40R18

Karoséria:
Samonosná karoséria, štvormiestna

Prevádzkové vlastnosti:
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 4,9 s
Maximálna rýchlosť:  250 km/h
priemerná spotreba: 13,9 l/100 km

Rozmery a hmotnosti
Celkové rozmery: (dĺžka/šírka/výš­ka)  4555×1814×1391 mm, rázvor osí kolies 2650 mm, pohotovostná hmotnosť cca 1845 kg, Objem batožinového priestoru: 315m, objem palivovej nádrže 63 litrov.

 
debata chyba
Články podľa značiek