BMW X5 sa ukázala

Nová generácia SUV imidžovej značky BMW, model X5, sa už onedlho predstaví v Paríži. Výrobca uvoľnil prvé informácie a fotografie.

12.08.2006 12:31
BMW X5 Foto:
BMW X5
debata

Trieda M či Q7 musia rátať s tvrdou konkurenciou. BMW X5 totiž chystá ukusnúť väčší podiel z koláča imidžových SUV. Naznačuje to aj väčšími obličkami masky chladiča a podobne aj väčšou plochou predných svetlometov. Predný nárazník skloňuje technodizajn vo všetkých jeho podobách. Čiastočné lakovanie je efektné, a pri občasných výletoch do terénu aj praktické. Atletickú vizáž prezentuje aj predná kapota s dvoma prelismi.

Neomylná X5

DNA s kódovým označením X5 prezentuje najmä bočná a zadná línia. Tie akoby iba s jemným faceliftom nechceli odlíšiť novú generáciu, dávajú však dôraz na dizajnérsku modernu. Naopak zadná časť si ponechala jasný dizajnérsky jazyk predchodkyne. Zmenil sa iba štýl zadných svetiel, naopak dvojdielne zadné dvere ostali zachované.

BMW X5 pribrala. Z danej situácie nevyplýva stres, ale väčší priestorový komfort pre všetkých cestujúcich. Dĺžka narástla o 160 milimetrov na celkových 4854, šírka si pripísala kozmetických 60 mm. Hodnotou 1933 mm tak zostáva pod hranicou dvoch metrov.

Prvý raz v histórii BMW pre sedem pasažierov

Batožinový priestor tak zhltne aj tretí rad sedadiel. Radosť z jazdy sa tak rozdeľuje medzi siedmich cestujúcich, posledný dvaja však zrejme „vodičský“ určite mať nebudú. Batožinový priestor ponúkne v základnom prevedení viac než slušných 620 litrov využiteľného priestoru, sklopenie druhej rady necháva vyniknúť hodnotu 1750 litrov, a naopak sedemmiestna turistika je limitovaná batožinovým priestorom 200 litrov.

Vizuálna lingvistika interiéru sa spolieha na osvedčený ergonomický slovník. Vodič nemusí nič hľadať, ani študovať návod pred samotným naštartovaním. Dvojica kruhových prístrojov, ideálny priemer aj hrúbka venca volantu, tlačidlo štart/stop a neomylné rozmiestnenie ovládačov patrí do tradičného a vodičmi už obľúbeného usporiadania.

Azda aj preto sa technologické novinky sa prezentujú v hliníkovom prevedení. Nová šesťstupňová automatická prevodovka a systém i-Drive prezentujú technologický pokrok. V interiéri sa tak nenašiel priestor pre klasickú ručnú brzdu, nahradila ju elektronická s ovládacou pákou za voličom automatickej prevodovky. Ten okrem strieborného prevedenia ponúka aj kompletné elektronické ovládanie a sľubuje o 50 percent rýchlejšie preraďovanie jednotlivých stupňov. Nezabúda však ani fanúšikov sekvenčného radenia. Mestské starosti spoľahlivo eliminuje systém aktívneho prevodu riadenia, či parkovacia kamera.

Vkusne vyladený exteriér
Elegancia a štýl je podporená aj  už v základným rozmerom pneumatík. Osemnásťpalcové disky kolies s rozmerom 255/55, alternujú 19 a 20 palcové. Maximálny rozmer činí 275/40 R20 vpredu a 315/35 R20 vzadu. Samozrejmosťou je prevedenie Runflat, čiže dojazd aj v prípade prázdnej pneumatiky. Modernizácia sa dotkla aj techniky pohonu 4×4 tradične označeného ako iDrive.

Pod kapotou prevaha dieselových pohonných jednotiek

Pod štýlovou kapotou sa ukryje spočiatku trojica motorov: V našich zemepisných šírkach bude aj naďalej najúspešnejší motor 3.0d. Vstrekovací systém Common Rail tretej generácie mu zabezpečuje okrem maximálneho výkonu 170 kW (231 k) aj viac než slušný maximálny krútiaci moment 520 Nm v rozmedzí 200 až 2750 ot/min. Neskôr sa ráta aj s nasadením twinturbo verzie 3.0sd s výkonom rovných 200 kW (272 k) paletu naftových derivácií má uzavrieť špičkový osemvalec 4.4 s maximálnym výkonom 242 kW (329 k)

Ortodoxní vyznavači benzínových motorov môžu siahnuť po motoroch 3.0 si alebo po špičkovom osemvalci 4.8. Prvý z nich poskytuje maximálny výkon 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 315 Nm pri 2750 ot/min. Vrcholom ponuky bude osemvalec s objemom 4,8 litra a maximálnym výkonom 261 kW (355 k). Maximálny krútiaci moment s hodnotou 475 Nm poskytuje motor pri otáčkach 3400 až 3800 ot/min. Zaujímavosťou je fakt, že stále je to menej než má základný turbodieselový motor. Klasický šprint však zvládne za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosiahne 240 km/h. Výrobca dokonca sľubuje priemernú spotrebu 12,5 litra na 100 kilometrov.

Základná cena BMW X5 s benzínovým šesťvalcom 3.0si činí rovných 51 350 Euro.

debata chyba
Články podľa značiek