Peugeot skĺbil superšport a limo

Na parížskom autosalóne odhalí Peugeot ďalšiu dych vyrážajúcu štúdiu. Štúdia luxusného kupé skrýva pod kapotou 700 dieselových koní.

15.08.2006 08:45
debata

Zároveň prezrádza ambície výrobcu štartovať na najbližších vytrvalostných pretekoch – 24 hodín v LeMans. K víťazstvu sa majú dopracovať práve prostredníctvom dvanásťvalcového motora HDi s filtrom pevných častíc

Práve to je dôvodom motorárskeho skvostu pod kapotou úžasného kupé. Superšportová predná časť si obliekla štýlovú štvordverovú karosériu s nemenej impozantnou zadnou časťou. Svoju príslušnosť do ligy výnimočných dokazuje nielen svojimi rozmermi, ale aj technológiami. Dĺžka presahuje päť metrov 5123 milimetrov, šírka si vychutná takmer celý jazdný pruh – 2154 mm, výška naopak koketuje s Lambom či Ferrari – 1370 mm. Hliníkovo karbónová karoséria dokazuje aktuálny high-tech.

Ostrý dizajnérsky jazyk vypožičala štúdia priamo z motoršportu. Predná časť formulovým nosom a riadne agresívne tvarovanými prednými LED svetlometmi. Maska chladiča so svojím stvárnením pripomína leviu hlavu, masívny chladiaci otvor a žiabre sú indikátormi zvieracieho výkonu.

Čistotu tvarov skloňuje aj celá bočná línia. Aj napriek štvordverovej karosérii na nej nenájdete  kľučky, svalnaté zadné blatníky maskujú relatívnu dlhú zadnú časť. Oblý sklon strechy prepožičiava limuzíne nádych kupé. Sklená strecha spolu s čelným bočným tvorí plochu troch metrov štvorcových. Štýlovým prvkom je aj kolmé zadné okno. Aj napriek koncepcii motora uloženého v strede ponúka dokopy 500 litrov batožinového priestoru z toho 200 litrov vpredu a 300 litrov vzadu. Skulptúra zadnej časti ponúka impozantný pohľad na štvoricu koncoviek a difúzor.

Imidž a luxus každodenného jazdenia skloňuje kožené čalúnenie z jemnej kože. Obloženie z lešteného hliníka a dreva, štýlové hodinky pochádzajú od firmy Bell&Ross, ovládacie gombíky majú chrómový finiš. Praktický luxus reprezentuje multimediálna obrazovka umiestnená na stredovej konzole. MMI čiže Man Machine Interface umožňuje prostredníctvom dotykovej obrazovky obsluhovať navigáciu, klimatizáciu a Audiosystém s prehrávaním formátu MP3. Naopak 9089 RC si ctí aj klasiku. Všetky údaje jazdnej dynamiky poskytuje prostredníctvom klasických kruhových prístrojov. Na tie sa vodič díva cez štýlový športový volant.

Technický skvost, vznetový motor, ukrýva karoséria v strede.  Dvanásťvalcový motor s netradičným uhlom rozovretia valcov až 100° poskytuje maximálny výkon 700 koní (514 kW). O dynamiku sa postará aj gigantický krútiaci moment s hodnotou 1200 Nm.
Technickou perličkou je jeho priečne uloženie. Spolupracuje s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá sprostredkuje výkon motora na zadné kolesá. Celok je spolu so zadnou nápravou zavesený na špeciálnom mriežkovom ráme, ktorý je spojený so samonosnou karosériou.

Dynamika si zaslúži vstupenku do triedy superšportov. Veď uznajte maximálna rýchlosť presahuje 300 km/h a na danú rýchlosť sa Peugeot 908 RC dostane v priebehu 22 sekúnd.
Spomalenie majú na starosti ako inak keramicko karbónové brzdy. Vpredu s priemerom 380 mm vzadu 350, pričom  kotúče s vnútorným chladením majú šírku 34 mm. Ukrývajú sa za chrómovanými 20 palcovými diskami kolies s pneumatikami 255/35 vpredu a 21 palcovými diskami s pneu 285/30 vzadu.

debata chyba
Články podľa značiek