Nové MINI je tu!

Úspešné tvary roztomilého autíčka by bola škoda zmeniť a nie je teda prekvapením, že dizajn malého brita sa pozmenil iba.. MINImálne. Veľké úpravy sa diali pod jeho imidžovým zovňajškom.

16.08.2006 23:27
MINI Foto:
Nové MINI
debata

Opatrný pokus o reinkarnáciu legendárneho spoločníka Mr. Beana, ktorý rozbehlo BMW v roku 2001, sa zmenil na megaúspešný projekt. V priebehu niekoľkých týždňov sa stalo MINI lifestylovým hitom a do dnešného dňa sa ich do sveta rozutekalo viac ako 800 000 tisíc. Z jeho unikátnych kriviek dodnes vyžaruje čaro a príťažlivosť, ktoré zvádzajú ľudí od Veľkej Británie až po Kóreu. A úspešný dizajnérsky recept sa predsa nemení. Akurát sa jemne upraví.

Okom postrehnuteľné zmeny sa dotkli predných (okrúhlejšie, ďalej od seba) i zadných svetiel (širšie a nižšie, s výraznejšou chromovanou obrubou), predné smerovky sú zabudované priamo v svetlách. Do dĺžky narástlo MINI o 61 mm, z čoho 35 mm pripadá na predné partie. Základné črty sa nemenili ani v interiéri, ale vďaka úprave jdenotlivých detailov sa vnútro auta posunulo o ďalší krok dopredu – zväčšil sa tachometer v strede palubnej dosky, zmenilo sa ovládanie klimatizácie. K MINIštýlu neodmysliteľne patrí široký výber farebného prevedenia kabíny.

Motory určené pre drobca budú vznikať v britskom meste Hams Hall. MINI One bude začínať s 1,4 litrovým agregátom s výkonom 70 kW (95 k), k svojej „malej“ rodine sa pripojí až v prvom polroku 2007. Spolu s ním by mal vstúpiť na scénu aj dieselový motor. Klasický Cooper bude poháňaný atmosferickým štvorvalcom 1.6 s výkonom 88 kW (120 k) pri 6000 ot./min, maximálnym krútiacim momentom 160 Nm pri 4250 ot./min (140 Nm je tam už od dvoch tisíc). Pohonná jednotka disponuje plne variabilným časovaním ventilov a MINI s ňou zrýchli na 100 km/h za 9,1 sekundy.

Prepĺňaná verzia tohto motora bude pracovať pod kapotou MINI Cooperu S, kde bude produkovať 128 kW (174 k) pri 5500 ot./min. Krútiaci moment 240 Nm bude na kolesách v pásme od 1600 do 5000 ot./min, pri prudkom zrýchlení je krátkodobo k dispozícii 260 Nm. Systém priameho vstrekovania dávkuje motoru zmes s vysokým kompresným pomerom 10,5:1. Motor je prepĺňaný turbodúchadlom TwinScroll, ktorého konštrukcia obmedzuje vnzik protitlaku výfukových plynov a aj po vypnutí motora je naďalej chladené chladiacou kvapalinou, ktorú k nemu privádza prídavné elektrické čerpadlo.

Štandardne budú MINI vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorú môže nahradiť automat s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Základ prednej nápravy tvoria vzpery typu MacPherson, vzadu nájdete vlečné ramená spojené priečkou. V prípade verzie Cooper bude podvozok naladený komfortnejšie než predtým, naopak, pri Coopri S bude mať auto ešte tvrdší charakter.

Kotúčové brzdy majú vpredu priemer 280 mm, Cooper S má 294 mm, vzadu majú kotúče 259 mm. MINI bude stáť štandardne na 15“ diskoch, v ponuke nechýbajú 16“ a 17“.

debata chyba
Články podľa značiek