IROC pritvrdil muziku

A dúfajme že definitívne. Volkswagen by mal v najbližších rokoch konečne ponúknuť to čo zákazníci požadujú – emotívny dizajn. Štúdio IROC má do dvoch rokov konvertovať na sériovú podobu SCIROCCO.

31.08.2006 00:48
debata

Štúdia IROC je predzvesťou mimoriadne silnej modelovej ofenzívy. Zákulisné hlasy sa tešia na skorý príchod VW Golf šiestej generácie, ktorý sa má konečne odpútať od tradičného niekedy až príliš konzervatívneho jazyka.

IROC sa chce vymyknúť uniformite, preto si adoptoval anglický kabát Shooting Brake, čiže štýlový športiak s praktickým a pomerne objemným batožinovým priestorom. Tvorcovia zrejme nie sú ochotní upustiť od myšlienky kombinácie často nezmyslených a protirečivých vlastností automobilu a preto nová generácia VW Scirocco musí očariť aj praktickými črtami.

Prednej časti dávka agresie rozhodne nechýba, IROC sa inšpiruje módnou vlnou agresívnych a nanásytných tvarov. Papuľa v podobe masky chladiča je pripravená hltať chladiaci vzduch, ten sa prostredníctvom chladiacich otvorov dostane aj k brzdám.

Tvorcovia siahli po sýtej zelenej farbe, čo možno prezrádza inšpiráciu motorkárskym svetom superšportov. Kawasaki má totiž identickú farbu na svojich špeciáloch s prívlastkom NINJA. Kľučka z lešteného hliníka sa poslušne ukryla do dvier. Čistotu tvarov dôsledne sleduje aj zadná časť, high-tech prezentuje LED diódová scenéria. Dvojica koncoviek výfukov je dnes už takmer samozrejmosťou takmer každej štúdie. Rovnako ako aj 19 palcové disky kolies s extrémnou šírkou 235 mm a profilovým číslom 35.

Slovkom štýlový možno označiť interiér. Puritánsky, s dôrazom na jednoduchosť ovládania a celkovú prehľadnosť. Tvorcovia nezabudli ani na nostalgiu okrúhlych budíkov, či športový volant. Celistvosť interiéru pečatí aj volič automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG, ktorý sa zasúva do stredovej konzoly. Motív zelenej nájdeme aj na športových škrupinových sedadlách, či čalúnení dvier, hliník dopĺňa koža, budíky sú podsvietené kontrastnou modrou farbou.

Donorom vnútorností bude s najväčšou pravdepodobnosťou VW Golf. Dokazuje to ja vonkajšími rozmermi. Dĺžka 4240 mm, šírka 1800 mm, a výška iba 1400 mm. Rázvor to prezradí hneď 2680 mm. To znamená priestor pre štyroch dospelých, čiže opäť pokus o rodinný športiak. Predchádzajúcu vetu podpisuje údaj o maximálnom objeme batožinového priestoru.

Technickú perličku predstavuje motor. Z 1,4 litrového motora prepĺňaného kompresorom aj turbodúchadlo súčasne. Maximálny výkon predstavuje 155 kW (211 k), čo je o 30 kW (36 k) viac ako ponúka Golf GT s identickým motorom. Paleta motorov však zrejme bude kopírovať štandardnú ponuku VW Golf, pod kapotou teda možno očakávať aj turbodiesel.

debata chyba
Články podľa značiek