Po tom, čo Opel vytvoril míľnik vo sfére flexibility interiéru patentovaným systémom sedadiel „Flex7“, vytvára teraz „Flex-Fix“ novú normu flexibility exteriéru.
Dokáže uniesť až dva bicykle a dá sa jednoducho ako zásuvka vysunúť zo zadného nárazníka, bez použitia akéhokoľvek náradia. Voči bežným nosičom bicyklov ponúka dve hlavné výhody: bicykle netreba vysoko zdvíhať a nosič je neustále k dispozícii, pretože je integrálnou súčasťou vozidla.
Rýchly a spontánny
Majitelia SUV a crossoverov ako Antara sú často aktívni ľudia, ktorí chcú voziť bicykle, podobne ako mladí klienti Corsy. Preto spontánnosť a univerzatilita systému „Flex-Fix“ perfektne spĺňa požiadavky týchto zákazníkov. Umožňuje zaťaženie až 40 kilogramov a je vhodný pre štandardné bicykle s rozmerom pneumatík 18 – 20 palcov.
História systému
Opel po prvý krát prezentoval myšlienku zvýšiť prepravnú kapacitu prostredníctvom permanentne zabudovaného nosného systému, ktorý je možné ukryť v karosérii, na Ženevskom autosalóne 2004 v štúdii Trixx.
Bolo však treba vykonať ešte veľa práce, kým myšlienka dozrela do podoby vhodnej pre sériovú výrobu. Nekompromisne musela splniť aj nároky kladené na automobil pokiaľ ide o bezpečnosť pri náraze. Navyše systém musel byť použiteľný rýchlo, ľahko a bez predchádzajúceho technického vzdelania.
Náročné testy pred začiatkom sériovej výroby.
Pretože systém „Flex-Fix“ je integrovanou súčasťou, musí splňať striktnú požiadavku značky Opel, aby jeho životnosť bola rovnaká, ako životnosť vozidla. Preto sú oceľové diely nielen galvanizované, ale tiež primárne upravené kataforézou a chránené elastickým povrchovým lakom, aby dokázali roky odolávať kamienkom a soli z povrchu vozovky.