Nový 1,4l agregát dosahuje výkon 70 kW (95 koní) pri 6 000 otáčkach/m. Krútiaci moment sa pohybuje medzi 136 a 140 Nm v závislosti od prevodovky. Motor využíva (podobne ako 1,6 l model) najmodernejšie technológie pre zvýšenie výkonu pri súčasnom znížení spotreby, a to variabilné časovanie valcov pri nasávaní paliva a výfuku a variabilný zdvih valcov. Motor má pritom rovnaké vŕtanie pri redukovanom zdvihu.
Spolupráca oboch spoločností začala v decembri 2004 v Mníchove. Spoločný vývoj motorov sa realizuje v mníchovskom centre pre výskum a vývoj značky BMW za účasti inžinierov oboch značiek pri delení vznikajúcich nákladov. Výsledkom spolupráce sú špičkové technológie, ktoré v benzínových motoroch dokážu výrazne znižovať spotrebu paliva v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi a zároveň poskytnúť koncovému zákazníkovi vyššiu úroveň jazdných vlastností.
Výroba tejto novej generácie motorov (1,4 l a 1,6 l) by mala podľa dohôd dosiahnuť úroveň až milión kusov ročne. Súčiastky pre motory sa vyrábajú pre obe spoločnosti v závode PSA Peugeot Citroën vo francúzskom Douvrin, kde prebieha aj koncová montáž pre značku Peugeot. Montáž motorov pre MINI má na starosti závod v Hams Hall vo Veľkej Británii. Štruktúra výroby počíta so 40 % podielom z celkovej kapacity pre 1,4 l aj pre 1,6 l motor a zvyšných 20% kapacity obsiahne výroba 1,6-litrového preplňovaného motora s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním.