Motor, ktorý vdýchol život autu ako Lamborghini Gallardo a ingolstadským modelom S6 a S8, prichádza pod kapotou RS6 Avant vyšľachtený na 426 kW (580 k) a dokáže vytvoriť krútiaci moment 650 Nm. To je na kombík, ktorý je schopný prepraviť 1660 litrov nákladu, úctyhodný výkon. Najvyšší krútiaci moment poskytuje Audi v širokom pásme 1500 až 6250 ot./min, maximálny výkon kulminuje medzi 6250 a 6700 ot./min.
Pohonná jednotka má na svoje objemové a výkonnostné pomery kompaktnú dĺžku 670 mm a váži 278 kg. Systém priameho vstrekovania FSI privádza palivo do komôr pod tlakom 120 barov, vďaka čomu mohol byť kompresný pomer nastavený na 10,5:1 – na preplňovaný motor neobvykle vysoký.
Medzi motorom a systémom pohonu qattro stojí šesťstupňová automatická prevodovka tiptronic, ktorá má upravené prevodové pomery a rýchlejšie reakcie.
Šprintérske schopnosti nového modelu patria medzi automobilovú elitu. Klasickú stovku zvládne za 4,6 sekundy, disciplínu 0–200 km/h má za 14,9 sekundy. Pri 250 km/h sa prihlási o slovo elektronika.
Moc nad štvorprvkovou prednou nápravou a lichobežníkovou zadnou nápravou drží v rukách systém Dynamic Ride Control (DRC), ktorý obmedzuje náklony RS6 Avant a ponúka vodičovi tri rôzne nastavenia charakteristiky tlmičov.
Nové Audi stojí štandardne na 19“ diskoch a obúva pneu 255/40 R19. Za príplatok vám ich však radi vymenia za 20“ kolesá s obutím 275/35 R20, ktoré sú kombinované s keramickými brzdami so 420 mm kotúčmi vpredu a 356 mm kotúčmi vzadu.