Ford odhalil „kinetický“ Focus

Technické novinky a inovácie, nový dizajn a prepracovaný interiér. Menší brat Mondea sa nenechal vo Frankfurte zahanbiť.

20.09.2007 00:15
Ford Focus Foto:
Nový Ford Focus
debata

Mimoriadne dôležitý európsky model značky sa začne vo svojej novej podobe vyrábať na konci roku 2007 ako troj- a päťdverový hatchback a ako kombi. Začiatkom roku 2008 s k týmto verziám pridá sedan, coupé-cabriolet a ostrá verzia ST.

Kinetický dizajn zasiahol Focus najmä v prednej časti, ktorej dominuje lichobežníkový nasávací otvor a výrazné svetlomety. Zadná časť sa zmenila predovšetkým v detailoch. Všetky časti – dvere batožinového priestoru, zadné sklo, svetlá, nárazník – majú nový tvar, v zásade si však ponechali pôvodný vzhľad. Ruka v ruke príplatkovými adaptívnymi prednými bi-xenónovými svetlometmi prichádzajú zadné svetlá vybavené technológiou LED, štandardne však na vás bude Focus vzadu svietiť klasickými žiarovkami. Nový interiér prinesie okrem kvalitnejších materiálov aj nové príplatkové položky ako napríklad vstup USB či prípojka na 230 V.

Vo Focuse sa objaví nová dvojspojková prevodovka Ford Powershift, ktorú automobilka vyvinula v spolupráci so spoločnosťou Getrag a ktorá bude konkurenciou pre skriňu DSG ponúkanú koncernom Volkswagen. Nové ústrojenstvo bude spojené s dvojlitrovým turbodieselom TDCi Duratorq s výkonom 100 kW (136 k).

Z väčšieho Mondea si nový Ford prevzal aj systém Easyfuel, ktorý zabraňuje natankovaniu nesprávneho paliva. Súčasným trendom sa nevyhol ani Focus a za príplatok ponúka bezkľúčové štartovania prostredníctvom tlačidla Ford Power, umiestnenom v blízkosti radiacej páky.

Focus ECOnetic

Súčasťou predstavenia nového Focusu bola aj prezentácia verzie ECOnetic, ktorá využíva konvenčný spôsob pohonu podstatne ekologickejšie. Auto je poháňané 1,6-litrovým agregátom Duratorq TDCi s výkonom 80 kW (109 k). Jeho štandardnou súčasťou je filter pevných častíc a dosahuje priemernú spotrebu 4,3 litra na 100 km, pričom na jednom kilometri cesty vypustí do ovzdušia v priemere len 115 g CO2.

Výsledkom komplexných ekologických úprav je zníženie vozidla vpredu o 10 a vzadu o 8 mm kvôli lepšej aerodynamike. Automobilke sa podarilo znížiť koeficient aerodynamického odporu na 0,31. Ford dokonca použil v prevodovke Focusu ECOnetic nízko viskóznu olejovú náplň prevodovky, vďaka čomu sa znížili odpory a zvýšila účinnosť.

debata chyba
Články podľa značiek