Evo X je tu. Konečne!

Pohon všetkých kolies, nový preplňovaný dvojliter a dvojspojková prevodovka. Ostré Mitsubishi prichádza so skutočne špičkovým arzenálom.

01.10.2007 21:11
Mitsubishi Lancer Evo X Foto:
Mitsubishi Lancer Evo X
debata

Vzhľad auta tentokrát preskočíme a poďme rovno k tomu, čo nový Lancer Evolution X skrýva pod svojím drsným žraločím dizajnom.

Motor

Predchádzajúca pohonná jednotka s označením 4G63 odišla do dôchodku a na jej miesto nastupuje, s najväčšou pravdepodobnosťou budúca hviezda, 4B11. Má objem dva litre, štyri valce, šestnásť variabilne časovaných ventilov (systém MIVEC) a dýcha pomocou turba. Tlačová správa (nevedno prečo) neuvádza maximálny výkon, ktorý by sa mal pohybovať tesne pod hranicou tristo konských síl. Informácie o krútiacom momente sú už konkrétnejšie – maximum 422 Nm prichádza pri 3500 ot./min. Nový motor je vďaka hliníkovému bloku a hlave valcov o 12 kg ľahší ako 4G63.

Prevodové ústrojenstvo

Dvojliter bude mať na výber dvoch partnerov. Jedným z nich je novinka s názvom Twin Clutch SST - šesťstupňová dvojspojková prevodovka, koncipovaná podobne ako nemecká obdoba DSG. Prevodová skriňa ponúka možnosť ručného radenia prevodov pomocou horčíkovách pádiel pod volantom a vodič má na výber jedne z troch režimov jazdy – Normal, Sport a Super Sport. Pre tých, ktorý si nevedia Evo predstaviť bez spojkového pedála, je tu klasický päťstupňový manuál. Prvé štyri stupne sú naskladané blízko seba, päťka používa vyšší prevodový pomer za účelom komfortnejšej jazdy pri vyšších rýchlostiach.

Karoséria a podvozok

Evolution X má tuhšiu karosériu, širší rozchod kolies a dlhší rázvor než predchodca. To všetko má v súčte zabezpečiť autu ešte väčšiu stabilitu. Okrem toho má oproti „devine“ lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravy vďaka ľahšiemu motoru, o 2 cm kratšiemu previsu a umiestneniu akumulátora do batožinového priestoru.

Podovozok používa prednú nápravu typu McPherson a viacprvkové zavesenie vzadu. Štandardné obutie bude mať rozmer 245/40 R18, základné 18“ disky dodala firma Enkei.

Súčasťou Lanceru Evolution bude pohon všetkých štyroch kolies S-WAC (Super All Wheel Control). Systém má na starosti aktívny centrálny (medzinápravový) diferenciál (ACD), aktívny zadný diferenciál (AYC – Active Yaw Control), športové ABS a stabilizačný systém ASC.

Mitsubishi uvádza medzi príplatkovými položkami multimediálny systém MMCS (Mitsubishi Motors Communication System), ktorý disponuje 30 GB pevným diskom, navigáciou a 7“ obrazovkou LCD. Ponúka aj audiosystém od Rockford Fosgate, ktorý pracuje so 650 W zosilňovač a s 9 reproduktormi.

Spomínané fakty sa týkajú japonskej verzie, v prípade európskeho variantu bude pravdepodobne jediným technickým rozdielom volant na ľavej strane. Čo si zatiaľ netrúfame odhadnúť, sú špecifiká pre náš trh – ponúkané verzie a ich cena. Na to si ešte budeme musieť chvíľu počkať.

debata chyba
Články podľa značiek