Príchod novej generácie C5 sa blíži

Francúzska značka s dvojitým šípom v znaku odhalí zástupcom médií novú generáciu Citroënu C5 už 18. októbra. Prvý krok smerom k novej C5-ke urobila automobilka pred pár dňami na autosalóne vo Frankfurte, kde strhla plachtu z impozantnej štúdie C5 Airscape. Tá totiž nie je iba skvostným dizajnérskym cvičením, ale priamym predobrazom nového modelu.

03.10.2007 22:13
Citroen C5 Airscape Foto:
Citroen C5 Airscape
debata

Prvý krok smerom k novej C5-ke urobila automobilka pred pár dňami na autosalóne vo Frankfurte, kde strhla plachtu z impozantnej štúdie C5 Airscape. Tá totiž nie je iba skvostným dizajnérskym cvičením, ale priamym predobrazom nového modelu.

Súčasná C5-ka veľa automobilového šarmu nepobrala, akoby jej jednoducho chýbala šťava. Budúca novinka má však všetky predpoklady nato, aby prinavrátila označeniu C5 slávu a lesk. Niektoré ťažiskové črty preberie nový Citroën C5 priamo z konceptu Airscape (najmä prednú a zadnú časť), ďalšie by mali pochádzať z top modelu značky, C6-ky (šepká sa o použití prehnutého zadného skla). Už o dva týždne budeme vedieť, či sa Citroën opäť rozhodol pre hydropneumatické odpruženie, alebo po rokoch stavil na klasické pružiny. Zatiaľ môžeme iba dúfať, že si nový model (aspoň po estetickej stránke) zoberie z atraktívneho a veľmi schopného konceptu čo najviac.

C5 Airscape prišiel do Frankfurtu, na prvý pohľad akoby s obyčajnou, plátennou strechou. V skutočnosti však ide o kompletne uhlíkovú strechu s presklenou prednou časťou. Po jej zložení sa pred vami zjaví do hneda ladený interiér z prvotriednych materiálov. Základné rysy a koncepcia palubnej dosky s jedným stredovým výduchom ventilácie by sa mala dostať do výroby bez zmeny, spolu s ňou v aute pravdepodobne zotrvá aj pevný stred volantu.

Štúdiu poháňa 2,7-litrový šesťvalcový turbodiesel s výkonom 150 kW (208 k) a krútiacim momentom 440 Nm. Motor pracuje v tandeme so šesťstupňovým automatom a dokáže spaľovať aj bionaftu. Okrem toho je vybavený systémom UrbanHybrid, ktorý znižuje emisie CO2 o 24 gramov na kilometer.

debata chyba
Články podľa značiek