I keď estetická stránka nehrala v prípade Imprezy nikdy prvé husle, z jej kontroverzného prerodu na hatchback sa musel motoristický svet chvíľu spamätávať. Cesty dvoch odvekých rivalov sa tak v rámci koncepcie karosérie nadobro rozišli.
Či sa vám vonkajšia schránka auta páči, necháme na vás. Podstatné je, že technika pod ňou by mala byť opäť vyšperkovaná a schopná podávať maximálne výkony. Neprehliadnuteľný výduch na kapote privádza vzduch k štvorvalcovému boxeru s objemom dva litre, to sa však týka verzie určenej pre Japonsko. Presné údaje prídu až koncom októbra z Tokia. Môžeme však predpokladať istú analógiu medzi Imprezou a Evom a teda výkon v okolí 300 koní a krútiaci moment nad 400 Nm.
Informácie o tom, s akým motorom dorazí WRX STI na starý kontinent, nie sú zatiaľ známe. Do výbavy sa určite dostane symetrický pohon všetkých kolies a stredový diferenciál DCCD.