Široko rozkročené Audi v sebe skrýva kompresorom a turbodúchadlom preplňovaný motor 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k), poháňajúci predné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky S-tronic. Pohon auta nemá na starosti iba spaľovací agregát – pomáha mu elektromotor s výkonom 30 kW (41 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý smeruje k zadným kolesám. Elektrická pohonná jednotka čerpá energiu z lítiovo-iónových batérií. Pri nízkych rýchlostiach sa dokáže Metroproject potichu pohybovať vo výlučne elektrickom režime a prejsť tak na jedno nabitie 100 km.
Okrem hybridného systému pohonu je koncept vybavený funkciou automatického vypínania/štartovania motora (pri zastavení na križovatke) a systémom rekuperácie energie pri brzdení. Tento zástup zelených riešení zabezpečil zníženie spotreby paliva o 15%, napriek tomu si však Audi Metroproject zachovalo z pohľadu dynamiky slušný status – z nuly na 100 km/h zrýchli za 7,8 sekundy.
Klasické kľúčiky od auta dnes už nahradili rôzne „pseudokľúče“ či karty, lenže nový koncept zašiel v tejto oblasti ešte ďalej. Prístup do auta zabezpečuje mobilné zariadenie, ktoré je zároveň mobilný telefón, prenosná navigácia a multimediálny prehrávač.