Tradícia modelov kombi pochádzajúcich z Mladej Boleslavy je na našom trhu pevne zakorenená. Dokazuje to úspech celej línie týchto rodinne zameraných modelov, na ktorej konci stojí práve nová Fabia Combi.
Dizajn novej Fabie sa stal predmetom diskusií, pri ktorých jej bola vyčítaná vysoká a mierne disproporčná postava. Stále je to však otázka osobného vkusu a subjektívnych pocitov, keďže rozmery auta sú objektívne úplne v poriadku. Ak však aj vo vás vyvoláva hatchback pochybnosti tohto druhu, dlhšia postava Fabie Combi ich metie zo stola. Predĺžená verzia je vizuálne vyváženejšia a elegantná zadná časť podstatne zvýšila jej estetický kredit.
Dĺžka auta narástla oproti predchádzajúcej generácii len o 7 milimetrov na 4239 mm a rázvor dokonca ostal rovnaký, napriek tomu je vo vnútri auta citeľne väčší priestor – či už pre cestujúcich alebo batožinu. Zásluhu na tom má najmä nárast výšky o 46 mm na 1498 mm. Batožinový priestor si vďaka týmto modifikáciám polepšil o 54 litrov na veľkolepých 480 l. Po sklopení zadných sedadiel sa kapacita Fabie rovná 1460 litrom, teda o 235 l viac než tomu bolo doteraz. Okrem úctyhodného objemu má Fabia v batožinovom priestore prichystané veľmi sympatické riešenia. Štandardnou súčasťou bude 12 voltová zásuvka, ponúkaný systém sietí a priehradiek zabezpečí stabilné uchytenie nákladu i želaný poriadok. Nové Combi prevzalo od väčšej Octavie polosamočinný roletový kryt batožinového priestoru, ktorý stačí jemne zatlačiť a sám sa zvinie.
Počas testovacích kilometrov, strávených v serpentínach i na nových (Chorvátmi značne ignorovaných a opustených) diaľniciach, nám Fabia Combi s prehľadom potvrdila naše očakávania. K obrovskej úžitkovej hodnote pridáva kvalitný interiér a veľmi dobrý podvozok, čím vytvára pre našinca obzvlášť príťažlivú kombináciu. Niekomu nemusí vyhovovať pomerne tvrdé odpruženie a akustický komfort má drobné rezervy, ale po prvom zoznámení nemôžeme novinke nič vyčítať. Nepochybne by si však Fabia zaslúžila silnejšie motory, ktoré by jej v boji proti Peugeotu 207 SW a Renaultu Clio Grandtour určite pomoholi.
Benzínové motory:
Motor | 1.2 HTP | 1.2 12V HTP | 1.4 16V | **1.6 16V ** |
Zdvihový objem [cm3] | 1198 | 1198 | 1390 | 1598 |
Maximálny výkon [kW/min-1] | 44/5200 | 51/5400 | 63/5000 | 77/5600 |
[Nm/min-1]
Počet prevodových stupňov | 5 | 5 | 5 | 5 (6*) |
Najvyššia rýchlosť [km/h] | 156 | 164 | 175 | 192 (186*) |
Zrýchlenie 0–100 km/h [s] | 16,8 | 15,1 | 12,7 | 10,4 (11,8*) |
Kombinovaná spotreba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,5 | 6,9 (7,5*) |
- automatická prevodovka Tiptronic
Naftové motory:
Motor | 1.4 TDI PD | 1.4 TDI PD | 1.9 TDI PD |
Zdvihový objem [cm3] | 1422 | 1422 | 1896 |
Maximálny výkon [kW/min-1] | 51/4000 | 59/4000 | 77/4000 |
[Nm/min-1]
Počet prevodových stupňov | 5 | 5 | 5 |
Najvyššia rýchlosť [km/h] | 164 | 173 | 191 |
Zrýchlenie 0–100 km/h [s] | 15,4 | 13,7 | 11,0 |
Kombinovaná spotreba [l/100 km] | 4,8 | 4,6 | 4,9 |
Cena nového modelu sa začína na čísle 334.900 Sk pri základnej zážihovej pohonnej jednotke 1.2 HTP a verzii Classic, čo je približne 30.000 Sk príplatok v porovnaní s hatchbackom. Ďalej sú v ponuke verzie Ambiente, Sport a najdrahším prevedením je 1.9 TDI vo výbave Elegance za 579.900 Sk.
Nová generácia Fabie Combi je veľmi dobre naladená na zákaznícku frekvenciu. Nie je úžasná ani fascinujúca, či strhujúco krásna. Je rafinovane dobrá. A máme pocit, že o jej úspechu je zbytočné pochybovať. Predaj novinky sa na našom trhu spustí v polovici januára 2008.