M3 Cabrio skompletizuje ponuku

Nová osemvalcová generácia M3 sa predstavila aj v poslednej karosárskej verzii. Po modeloch kupé a sedan sa na ženevskom autosalóne predstaví aj BMW M3 Cabrio..V článku nájdete aj video a fotogalériu

04.02.2008 23:36
BMW M3 Cabrio Foto:
Črty kabrioletu majú svoje čaro najmä ak pod kapotou je 420 koní.
debata

Prvé BMW M3 Cabrio bolo predstavené pred dvadsiatimi rokmi. Aj pri dvoch ďalších generáciách bol okrem základného Coupé k dispozícii aj model Cabrio. Prvý krát v histórii však model Cabrio ponúka aj pevnú skladaciu strechu. Trojdielna pevná plechová skladacia strecha s plne automatickým elektrohydraulickým ovládaním poskytuje pasažierom celoročný klimatický komfort.

Ovládacie tlačidlo je umiestnené na stredovej konzole. Keď je strecha otvorená, stále je k dispozícii 210 litrov pre batožinu. Po jej zatvorení narastie objem na 350 litrov. Zatvorená skladacia pevná strecha má veľké presklené plochy, vďaka ktorým ponúka podstatne lepší výhľad ako predošlá textilná.

Fotogaléria: Prvé BMW M3 Cabrio s pevnou skladacou strechou

Po pätnástich rokov úspešnej kariéry, ovenčenej viacerými titulmi „Engine of the Year“ (motor roka), dostal radový šesťvalec v modeli BMW M3 nového nástupcu. Po prvýkrát v histórii s ôsmimi valcami a s vysokootáčkovou charakteristikou s maximálnymi otáčkami až 8400 za minútu. Napriek litrovému výkonu až 105 koní dosahuje BMW M3 Cabrio priemernú spotrebu v testovacom cykle EU iba 12,9 l/100 km. Efektivita pohonného agregátu je dosiahnutá aj vďaka systému Brake Energy Regeneration, ktorý premieňa pohybovú energiu vozidla pri spomaľovaní a brzdení na elektrickú, využívanú na dobíjanie batérie.

Dvojspojková prevodovka a M diferenciál

S charakteristikou extrémne vysokootáčkového motora je dokonalo zladená manuálna šesťstupňová prevodovka. Je vybavená chladením oleja, ktoré pracuje presne podľa aktuálnych tepelných nárokov a umožňuje prevodovke vydržať aj extrémne zaťaženie. Optimalizovaná pre prenos vysokého výkonu a krútiaceho momentu je aj dvojkotúčová spojka. Tak ako ostatné modely BMW M3, je aj nové M3 Cabrio štandardne vybavené M diferenciálom s variabilnou svornosťou, ktorý dokáže v prípade potreby vytvoriť až 100-percentné uzamknutie, čím výrazne prispieva k zlepšeniu trakcie a rozjazdu na klzkých povrchoch alebo pri prudkom zrýchlení zo zákruty.

M Drive

Základom dokonalých jazdných vlastností nového BMW M3 Cabrio je, presne ako pri modeloch BMW M3 Coupé a BMW M3 Sedan, pohon zadných kolies. Ten umožňuje vďaka oddeleniu pohonných a riadiacich síl dosiahnuť vynikajúcu športovú jazdnú dynamiku a bezkonkurenčnú presnosť riadenia. Špeciálne pre najvýkonnejší model je ladená aj hmotnostne optimalizovaná konštrukcia podvozka, ktorý bol navyše prispôsobený predĺžením zadných V-ramien.

Brzdy typu Compound majú zmiešanú oceľovo – hliníkovú konštrukciu pre maximálny výkon a minimálnu hmotnosť. Posilňovač riadenia Servotronic, ktorý prispôsobuje svoj účinok rýchlosti jazdy, môže byť riadený dvoma rôznymi kontrolnými mapami: tieto dva režimy dokážete ovládať cez doplnkový konfiguračný systém MDrive. Doplnkovo môže byť BMW M3 Cabrio vybavené aj elektronickým riadením účinku tlmičov EDC v troch rôznych stupňoch. Pre umocnenie zážitku zo športovej jazdy môže vodič deaktivovať elektronický stabilizačný systém DSC. Pomocou systému MDrive dokáže programovať mieru zásahov systému.

debata chyba
Články podľa značiek