Sandero Stepway predstavuje odpoveď značky Dacia (resp. Renault) na neustále stúpajúci záujem o poloterénne verzie bežných automobilov. Tento trend pred rokmi zahájili Subaru Legacy Outback a Volvo V70 Cross Country, neskôr sa k nim pridala väčšina konkurenčných značiek, vrátane českej Škody s modelovou paletou Scout.
Kým doteraz sa výrobcovia púšťali do oplastovávania praktických kombi verzií, Dacia ide tak trochu proti prúdu a kilogrami plastov nalepila na hatchback Sandero. Spolu s tým konštruktéri upravili zavesenie kolies a svetlú výšku auta zväčšili o 20 mm. Napriek minimálnym konštrukčným zásahom pôsobí Sandero Stepway ako samostatný model a vzdialene pripomína útok Dacie na segment SUV.
Terénne ambície však Stepway nemá, pretože poháňaná ostala výlučne predná náprava. Vývoj pohonu všetkých kolies by pravdepodobne pochoval šance Dacie ponúkať Stepway za veľmi atraktívne ceny. Výhodou predného pohonu sú nízka hmotnosť auta a jednoduchosť, ktorá zaisťuje jeho spoľahlivosť.
Okrem zvýšenej svetlej výšky a plastového lemovania karosérie dostal Stepway aj zatmavené plasty predných svetlometov, strešný nosič a 16-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.
Sandero Stepway dostane bohatšiu výbavu, ktorá vychádza zo stredného výbavového stupňa klasického Sandera.
Na pohon budú slúžiť dva motory. Benzínový štvorvalec 1.6 16 V (64 kW/87 k) alebo turbodiesel 1.5 dCi (50 kW/68 k). Benzínová verzia dosiahne kombinovanú spotrebu 7,6 l/100 km, naftová len 5,3 l/100 km.
Do predaja by sa mala Dacia Sandero Stepway dostať v septembri 2009.