Kríza akoby neexistovala. Na rozdiel od vlaňajšej motorshow vo Frankfurte nad Mohanom, na ktorej odmietli účasť viaceré významné japonské automobilky, vrátane Hondy či Mitsubishi, je parížsky zoznam automobilových výrobcov kompletný. Zúčastňuje sa tu celkom 300 vystavovateľov z dvadsiatich krajín. A noviniek je neúrekom. Len v kategórii osobných áut tu nájdete takmer 50 svetových premiér a ďalšiu desiatku modelov, ktoré sa predstavujú po prvýkrát v Európe. Od segmentu malých mestských modelov, kde debutujú napríklad Suzuki Swift , Nissan Micra, Hyundai ix20, Chverolet Aveo a Toyota Verso-S, cez nový Volkswagen Passat a Ford Mondeo až po luxusné štvordverové kupé Audi A7 Sportback a jeho najväčšieho rival, druhú generáciu Mercedesu CLS.
Superšporty sú zastúpené napríklad Ferrari Aperta a najrýchlejším Porsche všetkých čias, modelom 911 GT2 RS.
Zvláštna pozornosť je venovaná elektromobilom. Až 13 000 metrov štvorcových patrí práve ekologickým autám. Kráľom elektromobilov je v Paríži Renault so svojim sériovým Fluence Z.E a Kangoo Z.E. V sériovej podobe sa však predstavili aj francúzske elektrické dvojičky Citroe C-Zero a Peugeot iOn. Do boja za ekológiu sa nečakane zapojila aj česká Škoda s Octaviou na elektrický pohon.
Verejnosť môže parížsky autosalón navštíviť už od soboty a potrvá až do 17. októbra.
Zoznam premiér |
Alfa Romeo |
Giulietta 1.4 MultiAir TCT – nová prevodovka |
Giulietta 2.0 JTD – nový diesel (100 kW) |
159 2.0 JTD – nový diesel (100 kW) |
MiTo 1.3 JTD-2 – 4,0 l/100 km |
Audi |
A7 Sportback – 4-dverové kupé |
A1 1.4 TFSI – nový motor (136 kW) |
RS3 – top model A3 (250 kW) |
R8 GT – top model (412 kW) |
S8 – top model ( 368 kW) |
Bentley |
Continental GT – facelift |
Continental GT 4.0 V8 – slabšia verzia |
Mulsanne – nástupca Arnage |
BMW |
BMW X3 – II. generácia SUV |
1 M Coupé – top verzia |
6 Coupé Concept – koncept |
Bugatti |
Veyron Super Sport – top verzia (1200 k) |
Cadillac |
CTS V Coupé – superšport (415 kW) |
Citroën |
C4 – nová generácia |
DS4 – prémiový hatchback |
C4 Picasso – facelift |
Grand C4 Picasso – facelift |
DS3 Racing – šport verzia (152 kW) |
Ferrari |
599 GTO – top model (500 kW) |
Fiat |
500 TwinAir – dvojvalec |
Bravo 1.4 TM – nový motor |
Ford |
Mondeo – facelift |
S-Max 2.0 EcoBoost – 176 kW |
Focus – III. generácia |
C-Max – II. generácia |
Focus ST Concept – 2.0 SCTi EcooBost (184 kW) |
Honda |
Jazz IMA – hybrid |
Hyundai |
i10 – facelift |
ix20 – nový minivan |
i40 cw – nástupca Sonaty |
Veloster – koncept |
Genesis – kupé |
Equus – limuzína |
Chevrolet |
Aveo – II. generácia |
Cruze hatchback – 5d verzia |
Orlando – nové MPV |
Captiva – facelift |
Epica – facelift |
Jaguar |
XJ75 Platinum – koncept XJR |
XK Concept – koncept kupé XK |
Jeep |
Grand Cherokee – nová generácia |
Wrangler – facelift |
Kia |
Optima – nástupca Magentis |
POP – koncept |
Lamborghini |
Murciélago Concept |
Land Rover |
RR Evoque – nový malý model |
Freelander – facelift |
Lexus |
CT 200h – hatchback hybrid |
IS 200d – nový diesel |
LF-A – paket Nurburgring |
Lotus |
Evora IPS – automat. Prevodovka |
Elite – top verzia 5.0 V8 |
Mazda |
2 – facelift |
Shinari – Concept 4d-kupé |
Mercedes-Benz |
CLS – II. generácia |
CL 500 – 4.6 V8 Biturbo (320 kW) |
CL 65 AMG – V12 (463 kW) |
CL 63 AMG – 5.5 V8 Bitirbo (394 kW) |
S 250 CDI – 4-valec v triede S (150 kW) |
R – facelift |
Mini |
One D Cabrio – diesel (66 kW) |
Clubman – diesel (66 kW) |
Cooper D – diesel (82 kW) |
Countryman WRC – pretekárska verzia |
Mitsubishi |
i-MIEV – elektromobil |
Outlander 2.2 DI-D – diesel (130 kW) |
Lancer Sportback 1.8 DI-D – diesel (110 kW) |
Nissan |
Micra- IV. Generácia |
Leaf – sériový elektromobil |
Townpad – koncept MPV elektromobilu |
Opel |
Astra ST – kombi verzia |
GTC – 3d verzia |
Antara – facelift SUV |
Peugeot |
508 – nástupca 407 a 607 |
iOn – elektromobil |
3008 HYbrid4 – hybrid |
EX1 – koncept superšportu |
Porsche |
911 GT2 RS – najrýchlejšia 911 |
911 GTS – 300 kW |
911 Speedster – limit. séria |
Renault |
Latitude – nástupca Vel Satis |
Fluence Z.E. – elektromobil |
Laguna – facelift |
Dezir – koncept |
Mégane RS Gordiny – top verzia |
Espace – facelift |
Saab |
9–3 – facelift |
9–3 ePower – elektromobil |
95– SportCombi kombi verzia |
Seat |
Exeo – facelift |
Alhambra – II. generácia |
Smart |
ForTwo – facelift |
Suzuki |
Swift – nová generácia |
Swift AWD – pohon 4×4 |
Škoda |
Fabia GreenLine – eko verzia |
Yeti GreenLine – eko verzia |
Roomster GreenLine – eko verzia |
Toyota |
Verso-S – mini MPV |
iQ – facelift interiéru |
FT-CH – koncept |
Volkswagen |
Passat – nová generácia |
Jetta – nová generácia sedanu |
Phaeton – facelift |
Volvo |
V60 – kombi verzia S60 |
Mercedes-Benz CLS
Mercedes si nenechá ujsť svoj náskok v triede štvordverových kupé, ktorú stvoril pred siedmimi rokmi prvou generáciou modelu CLS. Nový CLS dnes síce už bude mať viacero konkurentov, no na tento súboj sa vyzbrojil ešte emotívnejším dizajnom. Predné svetlá dostanú štandardne technológiu LED. Každý z reflektorov obsahuje až 71 diód. Techniku si požičia z triedy E. Novinkou pod kapotou je preplňovaný 8-valec 4.6 (320 kW). Neskôr príde aj hybrid.
Audi A7 Sportback
Medzi modelmi A6 a novým Audi A8 sa objavuje úplná novinka. Audi A7 Sportback je ingolstadtskou odpoveďou na štvordverové kupé zo Stuttgartu. Za základ poslúži platforma pripravovanej limuzíny A6 Quattro. Karoséria však dostala nielen siluetu kupé, ale aj aktívny zadný spojler. Pod kapotou sa objavia dva 6-valce 3.0 TFSI (200 kW) a 3.0 TDI (184 kW), ktorým budú robiť spoločnosť 8-valce 4.2 FSI (277 kW) a 4.2 TDI (258 kW).
BMW 6 Coupé Concept
Je predobrazom nástupcu modelového radu 6, ktorý by sa mal na trhu objaviť už budúci rok. Aj preto si BMW necháva bližšie informácie zatiaľ pre seba. Dizajn konceptu je však pravdepodobne konečnou verziou sériovej „šestky“ vrátane nových diódových predných svetiel. Interiér je v súlade s trendom nových BMW opäť orientovaný na vodiča. Technickou inováciou je však najmä nový 10,2-palcový dotykový displej ďalšej generácie ovládacieho rozhrania iDrive.
Citroën DS4
Po imidžovom Citroëne DS3 sa predstavuje aj jeho väčší súrodenec, ktorý si to trúfa rozdať priamo s Audi A3 alebo BMW 1. Prémiovú pozíciu naznačuje štýlový dizajn s utajenými zadným kľučkami dverí, neprehliadnuteľnou prednou maskou s diódovými dennými svetlami či 19-palcovými diskami kolies. Exkluzívny interiér bude ponúkať päť druhov koženého čalúnenia vrátane palubnej dosky. Technika je samozrejme prevzatá z novej C-štvorky, no Citroën sľubuje vyššiu úroveň akustického komfortu a odpruženia.
Toyota Verso-S
Rodinu vanov Verso rozšíri Toyota o kompaktný model Verso-S. Do dĺžky nebude mať ani štyri metre a tak môžeme za jeho nepriameho predchodcu považovať Yaris Verso, vyrábaný v rokoch 2000 až 2004. Silnou stránkou Versa-S má byť jeho priestrannosť a variabilita. Tentoraz však pridáva aj viac komfortu a luxusu. Novinkou je napríklad presklená strecha, vstavaná navigácia či automatická prevodovka.
Peugeot 508
Nový Peugeot 508 zastúpi v ponuke hneď dva staršie modelové rady 407 a 607. A to hneď v podobe sedanu i kombi SW. Dizajnovo vychádza zo štúdie 5 by Peugeot. Technologickými premiérami sú hybridné verzie HYbrid4 a dieselové verzie e-HDi so stop-štart systémom. Predaj odštartuje začiatkom budúceho roka. Peugeot si od päťstoosmičky sľubuje väčšie šance v súperení s Volkswagenom Passat, Fordom Mondeo, Oplom Insignia i sesterským Citroënom C5.
Ford Mondeo
Mondeo sa po troch rokoch výroby dočká modernizácie. Okrem exteriérových zmien, kde dominuje neprehliadnuteľná 6-uholníková predná maska či smerové svetlá v spätných zrkadlách, dostalo aj novú stredovú konzolu, výplne dverí a modernejšie audio systémy. Najväčšou novinkou pod kapotou je benzínové turbo 2.0 EcoBoost SCTI (174 kW), s ktorým sa predstaví aj 6-stupňová prevodovka DSG, a turbodiesel 2.2 Duratorque TDCi (147 kW). O ekonomiku jazdy sa stará asistent správneho radenia, systém regenerácie brzdnej energie a uzatvárateľné lamely prednej masky.
Kia Optima
Nástupca neúspešného sedanu Magentis sa chystá aj do Európy. Excelentný dizajn sedanu s dĺžkou 4,8 metra by mohol pritiahnuť zákazníkov z vôd renomovaných konkurentov ako VW Passatu či Fordu Mondeo. Podobne, ako sa to podarilo ceed-u. Dizajnom však zaujme aj v interiéri. Z plánovaných motorizácií je zatiaľ istý len benzínový dvojliter s výkonom 120 kW a úsporný diesel 1.7 CRDi (85 kW).
Renault Fluence Z.E.
Fluence Z.E. bude prvým osobným elektromobilom Renaulta. Vychádza síce zo sériového sedanu, no jeho zadná časť je predĺžená až o 13 cm. To z dôvodu umiestnenia li-ion akumulátorov s kapacitou 22 kWh, dodávajúcich energiu elektromotoru (70 kW). Fluence s hmotnosťou 1543 kg má maximálnu rýchlosťou obmedzenú na 135 km/h a dojazd 160 km. Kým priestor pre posádku zostal nezmenený, kufor sa scvrkol na 300 litrov. Dobíjanie trvá 8 hodín, z rýchlo nabíjacej stanice však len pol hodiny. Do predaja sa dostane už na jar.
Hyundai ix20
Hyundai priviezol do Paríža nový minivan ix20, nahrádzajúci starší Matrix. Hoci tvrdí, že ide o druhý model automobilky štylizovaný podľa nového dizajnového smeru „Fluidic sculpture“, je jasné, že je dvojčaťom už známej Kie Venga. Zmeny sa dotkli len prednej masky, reflektorov a nárazníkov. Aj technika je zhodná s Vengou. Pod kapotou pracujú benzínové motory 1.4 a 1.6 CVVT a diesel 1.4 a 1.6 CRDi.
Chevrolet Aveo
Od základu nové Aveo nahrádza desať rokov starý model, ktorý začínal kariéru ešte pod názvom Daewoo Kalos. A na jeho vizáži je to vidieť. Aveo hatchback je dlhšie, širšie a prináša veľmi sebavedomý dizajn. V sérii bude okrem ABS aj stabilizačný systém ESP. O pohon sa postarajú benzínové 4-valce 1.2i (52,63 kW), 1.4i (74 kW) a 1.6i (85 kW). Po prvý raz sa pod kapotou objaví aj diesel 1.3 D (55 kW), 6-stupňové prevodovky vrátane automatu a stop-štart systém.
Jeep Grand Cherokee
Luxusný off-road prichádza do Európy s miernym oneskorením, ale svojim fanúšikom to určite vynahradí. Po prvý raz sa tu objavuje systém pneumatického odpruženia Quadra-Lift s meniteľnou svetlou výškou podvozku až do 272 mm! K tomu pridáva pohon 4×4 Quadra-Ttrac III s elektronickou uzávierkou diferenciálu a systém Select-Terrain s piatimi režimami nastavenia na rôzne podmienky. Okrem benzínových motorov 3.6 V6 (216 kW) a 5.7 V8 (268 kW) bude pre Európu určený aj diesel 2.8 CRDi, ale už nie z produkcie Daimlera.
Astra GTC Paris
Po hatchbacku a kombi Sports Tourer dostane nová Astra čoskoro aj podobu trojdverového kupé s tradičným prívlastkom GTC. Zatiaľ sa však v Paríži predstavuje len ako 4,46 m dlhý koncept GTC Paris. Podľa Opla má predstavovať najemotívnejší model vo svojej triede, čo podčiarkujú najmä výrazné bočné prelisy. Koncept postavený na 21-palcových kolesách s adaptívnym podvozkom FlexRide poháňa preplňovaný štvorvalec 2.0 T s priamym vstrekovaním paliva.
VW Passat
Tí ktorí očakávali v Paríži premiéru úplne nového Passatu budú asi mierne sklamaní. Siedma generácia tejto ikony strednej triedy vychádza totiž po vzore Golfu VI zo svojho predchodcu. Radikálna modernizácia sa však dotkla nielen dizajnu ale aj techniky. Passat siedmej generácie má vďaka stop-štart systémom a rekuperácii brzdnej energie spotrebu zníženú priemerne o 16 percent. Najúspornejšia verzia 1.6 TDI sa tak uspokojí len so 4,2 litrami nafty na 100 km.
Autosalón v číslach | |
Termin konania | 2. – 17. októbra 2010 |
Počet zúčastnených krajín | 20 |
Počet vystavovateľov | 300 |
Počet svetových premiér | cca 50 |
Počet európskych premiér | 10 |
.