Po piatich rokoch výroby a predaji takmer pol milióna kusov podrobila japonská automobilka svoje MPV Mazda5 dôkladnej modernizácii. A nejde len o retuše. Úplne prepracovaná bola predná časť s hexagonálnou prednou maskou a výraznejšie tvarovanou kapotou. Vzadu nahradili vertikálne svetlá horizontálne umiestnené delené svetlá. Zatmavené zadné stĺpiky sa postarali o optické predĺženie karosérie, hoci tu v skutočnosti pribudlo iba osem centimetrov, aj to viac z dôvodu použitia nových nárazníkov.
Najvýraznejším dizajnérskym prvkom sú však zvlnené bočné prelisy v štýle novej filozofie Nagare, inšpirovanej viacerými štúdiami Mazdy z posledných rokov. Karoséria je tiež tuhšia a zároveň ohľaduplnejšia k životnému prostrediu. Aerodynamický odpor vzduchu klesol na Cx 0,30.
Variabilita interiéru s prístupom cez dvojicu klasických a dvojicu elektricky ovládaných posuvných dverí ostala zachovaná. Stredný rad dvoch posuvných plnohodnotných a jedného užšieho stredného sedadla, ako aj dvojica výklopných zadných sedadiel umožňuje prepravovať maximálne sedem cestujúcich a variovať objem kufra od 110 do 1570 litrov. Ľahkú manipuláciu zabezpečuje už známy systém ovládania Karakuri.
Predné sedadlá majú širšie operadlá, širšie lakťové opierky a stredné sedadlo v druhom rade je tiež o čosi širšie.
Palubná doska má úplne nový dizajn vrátane prístrojového panelu s „gotickým“ šiltom a dvojicou hliníkových tubusov. Stredová konzola je širšia, rovnako aj displej palubného počítača. Za príplatok bude k dispozícii dotykový displej multimediálneho systému a navigácie TomTom. Bezpečnostnou novinkou je systém Mazda Brake Override, ktorý pri náhodnom súčasnom stlačení akceleračného a brzdového pedálu uprednostní brzdu.
Posádka by sa mala tešiť z vyššieho akustického komfortu, o ktorý sa postaralo nové čalúnenie strechy, zlepšená aerodynamika v okolí predných stĺpikov a zrkadiel, ako aj lepšia izolácia dverí a podblatníkov.
Zmeny pod kapotou viedli k zníženiu spotreby. Zatiaľ sa však záujemcovia musia uspokojiť s dvojicou zážihových 4-valcov. Už známy motor 1.8 MZR (85 kW/115 k) dopĺňa novinka v podobe výkonnejšieho agregátu 2.0 MZR DISI i-stop (110 kW/150 k) s priamym vstrekovaním paliva a stop-štart systémom. Napriek tomu, že slabší motor je v porovnaní s minulosťou hospodárnejší o 4 % a spotrebuje priemerne 7,2 litra benzínu, dvojliter má ešte nižšiu spotrebu. Priemerne ubudne z nádrže len 6,9 litra na 100 km, čo je o 15 % menej ako v prípade predchádzajúceho motora. Obe motorizácie budú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Šesť stupňov bude mať aj nový automat.
Dieselová modifikácia sa dostane do ponuky až na budúci rok. Aj preto Mazda zatiaľ nezverejnila technické údaje.
Zmenám sa nevyhol ani podvozok. Optimalizované tlmiče, pružiny, nové riadenie a pozmenené uchytenie stabilizátorov majú novinke zabezpečiť vyšší komfort a stabilitu.
Nová Mazda5 mala svetovú premiéru síce už na jarnom autosalóne v Ženeve, do predaja v Európe sa však dostane až koncom tohto roka.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4585/1750/1615 |
Rázvor náprav (mm) | 2750 |
Objem kufra (l) | 120 – 1485 |
Technické údaje | ||
Motor | 1.8 MZR | 2.0 MZR DISI i-stop |
Zdvihový objem (ccm) | 1798 | 1998 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/5300 | 110/6200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 165/4000 | 191/4500 |
0 – 100 km/h (s) | 12,8 | 11,0 |
Spotreba na 100 km (l) | 7,2 | 6,9 |
.