Prvá jazda: Chevrolet Captiva po facelifte

Chevrolet pri renovácii takmer celej ponuky nezabudol ani na Captivu. Premiéru si odkrútila minulý rok v Paríži, uvedenie na trhy ju čaká na jar.

21.02.2011 01:22 , aktualizované: 05:12
Chevrolet Captiva Foto:
Chevrolet Captiva
debata

Nová Captiva prichádza s aktualizovaným vzhľadom, kompletne novou paletou motorov a prepracovaným podvozkom. Úplnou premenou prešla predná časť Captivy. V súlade s aktuálnymi trendmi (nielen v Chevrolete) narástla predná dvojdielna maska do obrovských rozmerov. V nadväznosti na ňu sa zmenila celá „tvár“ Captivy. Svetlomety majú zamračený výraz a spodnú časť nárazníka zdobia nové modernejšie tvary. Aj „slepá“ mriežka na predných blatníkoch zmenila tvar. Naopak zadná časť zostala nedotknutá.

Tvár Captivy sa radikálne zmenila. Foto: Marián Balog
Chevrolet Captiva Tvár Captivy sa radikálne zmenila.

Po nasadnutí do interiéru upútajú nové materiály, ktoré dodávajú Captive šmrnc kvality. Modernizácia zasiahla aj dizajn prístrojov, palubnej dosky a niektorých ovládačov. Ovládanie jednostupňového vyhrievania sedadiel sa premiestnilo na stredovú konzolu k radiacej páke.

Novinkou je elektricky ovládaná parkovacia brzda, ktorej ovládač sídli medzi vypínačmi vyhrievania sedadiel. Opustením mechanického princípu parkovacej brzdy Chevrolet ušetril cenné miesto na stredovom tuneli, ktoré využil na inštaláciu veľkej odkladacej schránky s vysúvateľnými držiakmi na nápoje. Ďalší odkladací priestor ukrýva lakťová opierka.

V štandardnej výbave sa nachádza pripojenie Aux-in a Bluetooth s ovládačmi na volante. Chevrolet premiestnil aj ovládače hlavných svetiel a vonkajších spätných zrkadiel. Na vrchnej časti stredovej konzoly sa medzi vypínačmi stabilizačného systému a systému HDC (Hill Descent Control) vynímajú nové digitálne hodiny v oválnom rámčeku.

Zmeny v interiéri smerovali k zlepšeniu dojmu z... Foto: Chevrolet
Chevrolet Captiva Zmeny v interiéri smerovali k zlepšeniu dojmu z kvality.

Chevrolet Captiva si aj po facelifte zachoval množstvo praktických odkladacích priestorov pre všetkých pasažierov, rovnako ako dostupnosť sedemmiestnej verzie. Na sedadlá tretieho radu sa dá dostať po sklopení operadla a následnom odklopení zadných sedadiel. Núdzové sedadlá sa dajú v prípade potreby sklopiť do podlahy batožinového priestoru.

V päťmiestnej konfigurácii ponúka Captiva batožinový priestor 477 litrov (po spodnú hranu okien) a po sklopení aj druhého radu vznikne priestor s objemom 1577 litrov (po strop). Pri obsadení siedmimi pasažiermi zostáva pre batožinu 97 litrov za tretím radom sedadiel.

Sklopené sedadlá tvoria rovnú plochu. Foto: Chevrolet
Chevrolet Captiva Sklopené sedadlá tvoria rovnú plochu.

Nová Captiva sa hrdí štyrmi novými motormi. Základom je benzínový štvorvalec s objemom 2,4 litra, ku ktorému tvorí alternatívu šesťvalec s priamym vstrekovaním a objemom tri litre. Naftu zastupujú dve verzie štvorvalca s objemom 2,2 litra.

Chevrolet Captiva – motory
Motor Výkon (kW/k) pri ot./min. Kr. moment (Nm) pri ot./min. 0–100 km/h (s) Vmax (km/h) Spotreba (l/100 km)
2.2 D 135/184 3800 400 2000 9,4 (9,8) 200 (192) 6,4 (7,5)
2.2 D 120/163 3800 350 2000 9,9 (10,8) 189 (184) 6,4 (7,5)
2.4 R4 123/167 5600 230 4600 10,5 (11) 190 (175) 8,9 (9,3)
3.0 V6 190/258 6900 288 5800 8,6 198 10,7

Najsilnejší motor sa dodáva štandardne s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. U zvyšných motorov je základom šesťstupňový manuál a za príplatok je k dispozícii automat. Captiva ponúka možnosť voľby medzi pohonom 4×2 a 4×4. Pri druhom menovanom za normálnych okolností sila motora smeruje na predné kolesá, v prípade potreby riadiaca jednotka presmeruje 50 % krútiaceho momentu na zadné kolesá.

Facelift znamená pre Captivu aj prepracovaný podvozok, ktorý pozostáva zo závesov MacPherson vpredu a štvorprvkového zavesenia vzadu. Dostal tvrdšie naladenie a hrubšie stabilizátory kvôli menším náklonom v zákrutách.

Pohon všetkých kolies sa zapína bez zásahov... Foto: Marián Balog
Chevrolet Captiva Pohon všetkých kolies sa zapína bez zásahov vodiča.

Novú Captivu sme mali možnosť vyskúšať v okolí Innsbrucku na kľukatých ale kvalitných „okreskách“ a v Snow Campe v nadmorskej výške 2000 metrov nad morom. Do ruky sa nám dostala naftová verzia s automatickou prevodovkou, ktorá nás nemilo prekvapila spotrebou. Na krátkou diaľničnom úseku cestou do hôr sa jej spotreba pri rýchlosti asi 130 km/h ustálila na hodnote 10,5 l/100 km a to napriek tomu, že motor pri tejto rýchlosti točí iba asi 2000 ot./min.

Ďalším nemilým prekvapením bol samotný automat, ktorý radil pomaly a nedovolil motoru naplno sa realizovať. Priemerná spotreba tejto kombinácie motora a prevodovky sa ustálila na hodnote asi 11 l/100 km. Na tejto vysokej cifre sa podieľa aj pomerne vysoká pohotovostná hmotnosť Captivy, zimné podmienky a kopcovitý terén. Pri presadnutí do verzie s manuálnou prevodovkou sme očakávali menší apetít, čo sa nám pri jazde aj potvrdilo asi o 2 l/100 km nižšou spotrebou.

Zásahov stabilizačného systému sa nedá zbaviť... Foto: Marián Balog
Chevrolet Captiva Zásahov stabilizačného systému sa nedá zbaviť úplne.

Cestovanie s Captivou je príjemnou záležitosťou, keďže podvozok je napriek pritvrdeniu skôr komfortný. Komfortu sa podriaďuje aj riadenie s premenlivým účinkom, ktoré je ľahučké a nedáva takmer žiadnu spätnú väzbu. Chevrolet mohol pri facelifte zmenšiť priemer volantu, aby nepôsobil ako lodné kormidlo.

V Snow Campe čakalo Captivu šplhanie do kopca. Foto: Marián Balog
Chevrolet Captiva V Snow Campe čakalo Captivu šplhanie do kopca.

V Snow Campe Captiva dokázala, že ani na snehu sa nestratí. Provizórny testovací okruh preveril asistenčné systémy a po ich vypnutí aj schopnosti vodičov. Pri kritických situáciách sa však „zo záhrobia“ ozval stabilizačný systém, ktorý aj po deaktivácii bdie a je pripravený zasiahnuť. Výborným pomocníkom je systém HDC, ktorý pri prudkých klesaniach udržiava konštantnú rýchlosť bez potreby dupať na brzdový pedál. Naopak cestou hore pomôže pri zastavení a opätovnom rozbehu asistent rozjazdu do kopca. Po uvoľnení brzdového pedála „podrží“ Captivu ešte 1,5 sekundy na mieste a vodičovi umožní plynulý rozjazd.

Faceliftovaný Chevrolet sa dostane na trh v najbližších mesiacoch.

debata chyba
Články podľa značiek