V porovnaní s výbehovým modelom Fusion je B-Max len o 50 mm dlhší a 80 mm vyšší, na svojej palube však ponúkne neporovnateľne variabilnejší a väčší vnútorný priestor. Oproti súčasnej Fieste je novinka o 110 mm dlhšia a o rovnaký rozmer aj vyššia, na väčší C-Max však svojou dĺžkou stráca 320 mm, čo mu zaručuje, že nebude väčšiemu modelu liezť do kapusty.
V Ženeve predstavený B-Max zatiaľ nie je sériovým modelom, do výroby mu však už veľa nechýba a verejnosť bude môcť obdivovať takmer sériový model. Jeho zaujímavosťou (v tomto veľkostnom segmente) sú bočné posuvné dvere a predovšetkým absencia B-stĺpika. Automobilka tvrdí, že pevnosť karosérie s týmto riešením je vyhovujúca a rovnaký spôsob otvárania dverí môžu zákazníci očakávať aj na sériových autách.
Interiér zodpovedá väčším modelom modrého oválu, približne rovnaká bude aj jeho variabilita. Silnou stránkou B-Maxu má byť kvalita a použitie prémiových materiálov (v sériových modeloch pochopiteľne za príplatok).
Pod kapotou štúdie B-Max je benzínový prepĺňaný trojvalec 1.0 EcoBoost. Jeho parametre Ford zatiaľ neprezradil.