Nová šestka sa celkom nezvyčajne predstavila v Ženeve najprv v podobe kabrioletu a až o dva mesiace neskôr debutovala v Šanghaji ako kupé. Čo je pre obe verzie podstatné? Nárast rozmerov a skutočne plnohodnotný štvormiestny interiér. Šestka narástla do dĺžky o 75 a do šírky o 40 mm. Naproti tomu klesla jej strecha o centimetre bližšie k asfaltu. Celkovou dĺžkou takmer 4,9 metra je BMW 6 skutočným korábom. Zväčšenie rozmerov, výkonu, ale aj výbavy však sprevádzalo zvýšenie pohotovostnej hmotnosti približne o 100 kg. To napriek tomu, že karoséria využíva množstvo ľahkých komponentov. Predná kapota či dvere sú vyrobené z hliníka. Nárazníky, ale aj blatníky sú z plastov a zadné veko dokonca z kompozitu. To všetko aj v záujme optimálneho rozloženia hmotnosti medzi nápravy. Karoséria je pritom o 50 % tuhšia v krute, čo je tiež dôležitý faktor pre kvalitu jazdných vlastností.
Dizajnovo sa BMW 6 odpútalo od svojho revolučného predchodcu a pôsobí trochu konvenčnejšie. V súlade s tradíciou tu opäť nájdeme klasické „ladvinky“ a mierne negatívny sklon prednej masky. Svetlá si síce zachovali typické okruže, no pozostávať môžu len z led-diód. Štíhla zadná časť v mnohom pripomína BMW 3 Coupé. Kabriolet si zachoval geniálne riešenie plátennej strechy s dvojicou bočných „plutiev“ a malým kolmým výsuvným sklom. Aj vďaka tomu je objem jeho batožinového priestoru pri zloženej streche vynikajúcich 300 litrov a pri zatvorenej 350. Kufor kupé narástol na 460 litrov, čo je o desať viac ako v minulosti.
Interiér síce využíva niektoré prvky nového BMW 5, no má odlišnú palubnú dosku s výraznou kaplnkou prístrojového panela a veľkým stredovým displejom multimediálneho systému iDrive. Kokpit je v súlade s tradíciou orientovaný na vodiča. Na výber sú komfortné aj športové sedadlá. Zmeny si však všimnú aj cestujúci na zadných sedadlách, kde pribudlo miesto na nohy. Veď rázvor bol predĺžený o 75 mm.
Paluba je priam prešpikovaná elektronikou, najmä tou príplatkovou. Dopriať si môžete farebný head-up displej, nočné videnie, samočinný parkovací asistent, radarový tempomat, upozornenie na opustenie jazdného pruhu až po špičkový audiosystém Bang&Olufsen s výkonom 1200 W. Audio, samozrejme, komunikuje so všetkými modernými externými zariadeniami, ako napríklad iPhonom, a je schopné zobrazovať na displeji aj vašu mailovú komunikáciu. K novým bezpečnostným prvkom pribudla aktívna predná kapota, ktorá sa však bude distribuovať len na vybrané trhy, a príplatkové diódové reflektory.
Šestka sa vydá na cesty zatiaľ len s dvoma výkonnými benzínovými motormi. S trojlitrovým 6-valcom v modeli 640i (235 kW) a s osemvalcom s objemom 4,4 litra vo verzii 650i (300 kW) – oba vybavené priamym vstrekovaním a preplňovaním. V porovnaní s minulosťou vzrástol ich výkon o 35, respektíve 30 kW. Ten sa prenáša na zadné kolesá výlučne cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. Očarujúce zrýchlenie z 0 ma 100 km/h za 5,4 s (640i) a 4,9 s (650i) sprevádza výrazné zníženie spotreby. Priemerný apetít 6-valca je len 7,7 litra na 100 km, na čom sa podieľa aj sériovo montovaný stop-štart systém. K ekonomickej jazde 8-valca prispeje voliteľný jazdný režim Eco Pro, pri ktorom je vodič informovaný o najnižšej dosiahnutej spotrebe aj s údajom o predĺžení dojazdu.
Pre temperamentnejších je určený adaptívny systém nastavenia vozidla v režimoch Normal, Sport a Sport Plus, upravujúci činnosť motora, prevodovky, riadenia a podvozku vrátane adaptívnych tlmičov Adaptive Damper Control a systému Adaptive Drive, eliminujúceho nakláňanie karosérie.
Kým kabriolet je už v predaji s cenou od 86 500 eur, kupé dorazí na trh začiatkom jesene.
Rozmery | ||
Model | 6 Coupé | 6 Cabrio |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4894/1894/1369 | 4894/1894/1365 |
Rázvor náprav (mm) | 2855 | 2855 |
Batožin. priestor (l | 460/70 | 300 – 350/70 |
Technické údaje | ||
Motor | 640i | 650i |
Zdvihový objem (ccm) | 2975 | 4395 |
Max. výkon (kW/ot.) | 235/5800 | 300/5500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 450/1300 | 600/1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4 | 4,9 |
.