Je dnešné Mini skutočne malé auto? Ak porovnáme jeho súčasnú generáciu s dĺžkou 3,72 metra s originálom geniálneho konštruktéra Alexandra Issigonisa z roku 1959, tak to až taký drobček nie je. Pod taktovkou BMW narástlo Mini o viac ako 67 cm. Britská značka sa tak chce v budúcnosti vrátiť ku svojim koreňom a rozšíriť ponuku nielen smerom nahor, tak ako to spravila s 5-dverovým Countrymanom, ale aj nadol.
Predzvesťou nového miniatúrneho modelového radu sa stala ženevská štúdia Mini Rocketman. Do dĺžky má len 3,4 metra, teda o 30 cm menej ako Mini Cooper. Pritom je Rocketman verný tradícii, a tak ponúka v interiéri štyri sedadlá. Tentoraz v usporiadaní 3+1, kde je miesto za vodičom síce len núdzové, no na pravej strane je vďaka predsunutiu sedadla spolujazdca dosť miesta aj pre dospelého. Ľahký prístup do interiéru zabezpečujú relatívne dlhé dvere s dvojitou kinematikou otvárania. Preto potrebuje Rocketman na parkovisku menšiu medzeru medzi autami. Aj prístup do kufra je viac ako originálny. Vrchná časť veka sa vyklápa aj s časťou strechy a spodná sa jednoducho vysunie ako „šuflík“ až 350 mm za obrys vozidla. Otvorený môže zostať aj počas jazdy, čo uľahčuje prepravu väčších predmetov.
Dizajn hýri nápadmi. Denné svetlá lemujú elipsoidné reflektory a zadné svetlá vystupujú do priestoru ako dve rukoväte. Minimalisticky zariadenému interiéru dominuje centrálny multifinkčný displej, tentoraz však s 3D grafikou. Na ovládanie multimediálneho rozhrania iDrive používa vodič otočný ovládač, takzvaný Trackball.
Mini síce zatiaľ neprezradilo nič o technike konceptu, no tvrdí, že Rocketman by nemal spotrebovať viac ako tri litre paliva na 100 km. Pomôcť by mu mala aj jeho mušia váha. Veď karoséria je vyrobená z kevlarového rámu a ľahkých vonkajších panelov.