Zvonku si síce nič zvláštne nevšimnete, no pod kapotou sú zmeny priam dramatické. Jazz sa totiž dostáva na trh aj ako hybrid, navyše ovenčený prívlastkom „najlacnejší hybrid planéty“.
Exteriér podstúpil len miernu plastiku. Stále svieži dizajn jeho modernej jednopriestorovej karosérie viac ani nepotreboval. Nová je čierna predná maska, hmlové svetlá, nárazníky a mierne upravené reflektory či lišta na veku batožinového priestoru. Hybrid spoznáte len vďaka modro ladenej lamele prednej masky a modrému efektu reflektorov, no najmä vďaka špeciálnemu zelenému laku Lime Green.
Interiér zmenil atmosféru vďaka podstatne tmavšej farbe palubnej dosky a pochrómovaným lemom prieduchov ventilácie. Kým v bežnom Jazze sú prístroje podsvietené oranžovou farbou, hybrid evokuje svoje ekologické zameranie modrým podsvietením prístrojového panela a stredovej konzoly. Je tu tiež integrovaný systém Eo Assist, známy z Insightu, ktorý motivuje vodiča zmenou farby a piktogramami k ekonomickej jazde. Všetky verzie Jazzu majú odteraz v sérii stabilizačný systém VC (ESP).
Čo je však podstatne, aj napriek zabudovaniu hybridnej technológii a batériám neprišiel Jazz o svoje „magické“ zadné sedadlá, ktoré umožňujú nevšednú variabilitu. Akumulátory sú totiž skryté v podlahe. Kufor hybridu sa tak zmenšil len zanedbateľne. Objemom batožinového priestoru 300 litrov a v prípade bežného Jazzu až 337 litrov ostáva Jazz stále nedostižnou jednotkou v triede. Bez rezervy je to dokonca neuveriteľných 399 litrov. Navyše sú operadlá zadných sedadiel polohovateľné. Tajomstvo týchto parametrov sa skrýva v premiestnení nádrže pod predné sedadlá.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 3900/1695/1525 |
Rázvor náprav (mm) | 2495 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 337 (hybrid 300)/42 (hybrid 40) |
Pod kapotou pracujú aj naďalej dva 8-ventilové štvorvalce 1.2 i-VTEC (66 kW) alebo 1.4 i-VTEC (73 kW) s nezmeneným výkonom. Novinkou je však automatická kontinuálna prevodovka CVT spojená s hydrodynamickým meničom, namiesto štartovacej spojky. Honda tvrdí, že vďaka tomuto netypickému riešeniu došlo k zníženiu spotreby a lepšej ovládateľnosti najmä pri parkovaní. Priemerná spotreba oboch verzií sa pohybuje len na úrovni 5,3 až 5,6 litra.
Jazz Hybrid si požičal ekologickú technológiu IMA z už známej Hondy Insight. Spája štvorvalec 1.3 i-VTEC (65 kW) a asistenčný elektromotor (10 kW) s bezstupňovou prevodovkou CVT a stop-štart systémom. Hoci je hybrid o približne 70 kg ťažší, spotreba klesla na 4,5 litra benzínu, to je až o 20 % menej v porovnaní s bežným Jazzom.
Podvozok sa konštrukčne nezmenil, no v Honde si dali záležať na lepšej filtrácii nerovností a nižšej hlučnosti.
Bohužiaľ, Jazz ostáva cenou stále nad svojou konkurenciou. Základná verzia 1.2 i-VTEC S stojí 11 990 eur a hybrid od 16 990. Za ekologickú technológiu si však v porovnaní verziou 1.4 i-VTEC Comfort priplatíte prijateľných 800 eur. Niet divu, že hybridnému Jazzu sa počtom predaných kusov podarilo na domácom japonskom trhu zosadiť po dlhom čase z trónu Toyotu Prius.
Technické údaje | ||||
Motor | 1.2 i-VTEC | 1.4 i-VTEC | 1.4 i-VTEC CVT | 1.3 i-VTEC IMA |
Zdvihový objem (ccm) | 1198 | 1339 | 1339 | 1339 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/6000 | 73/6000 | 73/6000 | 65 + 10/- |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 114/4900 | 127/4800 | 127/4800 | 121 + 78/- |
Max. rýchlosť (km/h) | 177 | 182 | 184 | 175 |
0 – 100 km/h (s) | 12,6 | 11, | 11,4 | 12,2 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3 | 5,5 | 5,5 | 4,5 |
.