Európske a svetové auto roka získalo 89 % za bezpečnosť dospelých, 83 % za ochranu detí a 84 % za asistenčné bezpečnostné systémy. Kompaktný rodinný hatchback získal 65 % za ochranu chodcov.
Nissan Leaf dokazuje, že elektromobily môžu dosiahnuť rovnakú úroveň bezpečnosti ako konvenčné vozidlá. Okrem bežných nárazových testov musia elektromobily spĺňať pri testovaní Euro NCAp aj ďalšie podmienky. Testuje sa náraz zapnutých batérií, či funguje ich systém okamžitého odpojenia pri nehode. Aj tieto systémy v testoch spoľahlivo fungovali.
„Výsledky nás neprekvapujú,“ povedal Jerry Hardcastle, viceprezident konštrukcie a vývoja vozidiel spoločnosti Nissan. Leaf prešiel väčším počtom skúšok než akékoľvek iné vozidlo, ktoré sme vyrobili. Okrem klasických skúšok čelným nárazom a bočnými nárazmi sme zo všetkých hľadísk testovali elektrický systém, aby sme sa ubezpečili, že ho nie je možné nikdy prebiť a že odpájací program pri náraze funguje tak, ako má." Jedine v náraze zozadu poskytuje Leaf pasažierom slabšiu ochranu krku.