Mugen pripravuje ostrú verziu hybridného CR-Z

Honda CR-Z bola športovým automobilom zatiaľ len podľa označenia a dizajnu. Od júna na to dostane aj výkonové predpoklady.

26.05.2011 09:30
Honda CR-Z Foto:
Honda CR-Z
debata

Mugen je dvorným úpravcom automobilov Honda, niet preto divu, že siahol po type CR-Z, hoci hybrid nepatrí práve k obvyklým autám na športovú prestavbu. CR-Z je však hybrid so športovým strihom. Produkčná verzia Honda CR-Z Mugen sa predstaví v premiére na Festivalu rýchlosti v Goodwoode v júni.

Sériová Honda CR-Z potrebuje viac korenia. Foto: Mugen
Honda CR-Z Sériová Honda CR-Z potrebuje viac korenia.

Auto je momentálne v skúškach a v „strednej úrovni ladenia“ sa podarilo dosiahnuť zrýchlenie z nuly na sto za 6,6 sekundy. To je už na úrovni Hondy Civic Type R. Lenže ladenie pokračuje redukčnou diétou o 50 kilogramov a ďalším zvyšovaním výkonu motora o 15 percent. To by malo na dynamických vlastnostiach ešte pridať. Spotreba hybridného systému IMA by sa mala pohybovať od 5,6 l/100 km pri normálnej jazde až po 8,1 l/100 km pri športovej jazde.

V kokpite pribudnú nové ukazovatele. Foto: Mugen
Honda CR-Z V kokpite pribudnú nové ukazovatele.

Zmeny sa dotkli aj podvozku. Pruženie bude tuhšie, brzdy ostrejšie a k zníženiu hmotnosti prispejú aj nové disky kolies z uhlíkových vlákien. Dizajnové zmeny sa dotknú nárazníkov, prítlačného krídla a zadnej časti vozidla, kde by mal pribudnúť difúzor. Hoci je zatiaľ Honda CR-Z Mugen označovaná ako štúdia, po premiére by sme sa mali dočkať aj malosériovej výroby podobne ako pri Civicu Type R Mugen v roku 2009.

debata chyba
Články podľa značiek