Test:Honda CBR 125 R

Všetko musí byť po prvý raz, väčšina dnešných motorkárov sedlajúcich litrové superšporty začínala práve na 125-kách. Malá „Cébéerka“ potešila všetkých 16-ročných, ktorí by radi naklopili motorku. Presne týmito očami sme sa dívali na testovanú Hondu CBR 125 R.

30.05.2005 08:07
debata

Honda CBR 125 R nijako nešetrí plochou svetlometov, navyše svieti vždy obidvoma stranami naraz, čo je príspevok k aktívnej bezpečnosti a zároveň výrazným dizajnérskym prvkom. Bočné oplastovanie už natvrdo kopíruje štýl „dospelých“ sestier z rodiny CBR čo opäť rozdráždi hormóny tínedžerov. Jediným slabým miestom je práve šírka zadnej pneumatiky, vynútená objemom motora.

Po sadnutí za motocykel upúta športový prístrojový panel obsahujúci všetko čo je pre jazdu potrebné. Pútavým detailom je rýchlomer s výrazne nadsadenou hodnotou maximálnej rýchlosti – 200 km/h. Škoda, že výrobca nedoplnil tachometer o denné počítadlo kilometrov.

Jazdecká pozícia vzhľadom k rozmerom motocykla nás príjemne prekvapila. Predné sedadlo ponúka jazdcovi dostatočný komfort aj pri dlhšej jazde. Nohy sú jemne pokrčené v kolenách ako sme zvyknutí u športovo-turistických modeloch.

Tandemista na zadnom sedadle si tiež dokáže nájsť vhodnú polohu. Pod zadným sedadlom je odkladací priestor pre bežnú výbavu k motocyklu (lekárnička, náradie…). Cestovne založených jazdcov potešia úchyty na uchytenie batožiny.

Srdcom motocykla je štvortaktný kvapalinou chladený jednoválec s objemom 124,7ccm a výkonom 13,2 koní pri 10 000ot/min. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 10,1 Nm pri 8 500ot/min.

S motocyklom sa dá jazdiť v širokom pásme otáčok, ale nemôžeme zabúdať, že sedláme stodvadsaťpäťku. Keď chceme niejaký ten výkon, tak jej musíme pekne šliapať po krku. Ideálne pásmo bolo v mojom prípade 6 až 10 tisíc otáčok  Na 100 km/hod sa dostane v priebehu okamžiku (pochopiteľne v rámci triedy), ďalej je dynamika slabšia. Maximálna rýchlosť sa vyšplhala na 130 km/hod, ale to už v zaľahnutej polohe na nádrží s objemom 10 litrov. Spotreba počas testu bola 3 litre, čo je veľmi priaznivá hodnota.

Vzhľadom k charakteru motocykla ma najviac tešila jazda v zákrutách, kde ľahká ovládateľnosť a vitalita motocykla ponúkali neskutočnú porciu zábavy. Rám je dostatočne tuhý a spolu s hydraulickou prednou vidlicou a vzadu centrálnou jednotkou dovolia prechádzať aj tie najostrejšie zákruty.

Hnacia sila je prenášaná šesťstupňovou prevodovkou s presným a jednoznačným radením ako sme u motocyklov značky Honda zvyknutí.

O brzdenie motocykla sa spoľahlivo stará vpredu jeden kotúč rozmerov 276 × 4 mm s dvojpiestikovým strmeňom a vzadu kotúč rozmerov 220 × 4 mm s jednopiestikovým strmeňom.

CBR 125R je ideálným spoločníkom na každodenné prepletania sa preplneným mestom ako aj na dlhšie výlety. Je určená hlavne mladím začínajúcim jazdcom na naberanie skúseností zo svetom dvoch kolies.

Technické Parametre:
Technické údaje:
Motor: Štvortaktný kvapalinou chladený 2 ventilový jednoválec SOHC
Vŕtanie x zdvih: 58×47,2 mm
Zdvihový objem 124,7ccm
Kompresný pomer 11:01
Maximálny výkon: 9,7 kW pri 10000otáčok za min.
Krútiaci moment: 10,1/8500
Spúšťanie motora: elektrické
Priemerná spotreba: 3,0 l na 100 km
Prevodovka: šesť stupňová sekundárna prevod ´´O´´ krúžková reťaz
Rám: Tuhý dvojitý chrbticový rám z ocele
Brzdy: vpredu 276×4 mm jeden kotúč dvojpiestikový vzadu 220×4 mm kotúčová jednopiestiková.
Rozmery: DxŠxV 1920×675×1070 mm
Rázvor kolies 1294 mm
Výška sedla 776 mm
Objem palivovej nádrže: 10 l
Pneumatiky: predná 80/90–17M/C Zadná 100/80–17M/C
Odpruženie: vpredu 31mm teleskopická vidlica, vzadu tlmič Monoshock, kyvná vidlica.
Hmotnosť bez náplní: 115 kg
Cena: 109 900 Sk

 
debata chyba
Články podľa značiek