Test: Honda Foresight 250

Medzi motorkármi je skúter vďačná téma. Jedni ho milujú iní ho zatracujú. My sme podrobili redakčnému testu skútra strednej objemovej triedy Hondu Foresight 250.

03.08.2005 08:02
debata

Test: Honda Foresight 250

Medzi motorkármi je skúter vďačná téma. Jedni ho milujú iní ho zatracujú. My sme podrobili redakčnému testu skútra strednej objemovej triedy Hondu Foresight 250.

Už názov napovedá, že Foresight (v preklade predvídavosť) je navrhnutý tak, aby svojmu majiteľovi splnil väčšinu želaní. Pri prvom pohľade zaujme majestátny vzhľad a veľkosť. Dominantným prvkom, ktorý púta pohľady okoloidúcich je určite predný reflektor navrhnutý v štýle CBR 1100XX. Zadná partia len podpisuje celkovú robustnosť skútra.

Obrovské sedlo s výraznou zadnou opierkou poskytuje vodičovi dostatočný komfort. Po jeho zdvihnutí sa nám ukáže slušný úložný priestor. Do jeho útrob sa zmestí jedna „intengrálka“ a menší nákup.

Pohodlnú jazdeckú pozíciu dotvárajú riaditka v prirodzenej polohe, čo spolu s vystretými nohami dotvára vysoký komfort sedenia. Prístrojový panel je prehľadný, ponúka jazdcovi základné ukazovatele a kontrolky, ktoré sú pre jazdu potrebné. Praktickým prvkom sú dve schránky (jedna uzamikateľná) umiestnené pod prístrojovým panelom.

Po otočení klúčikom sa prebúdza štvortaktné srdce motocykla k životu.  Motor sa štartuje hladko. Studené štarty nemusíme vďaka automatickému sýtiču ani registrovať. Odbrzdíme parkovaciu brzdu a môžeme vyraziť.

Motor o výkonu 19 koní pri 7000 otáčkach za minútu prekvapí pri rozjazde nepríjemnými vibráciami, ale potom je už všetko v poriadku. Odozva na plyn je rýchla, motocykel zrýchľuje rovnomerne do rýchlosti 100 km/h, neskôr je už dynamika horšia. Ručička rýchlomera sa vyšplhá až k hranici 130 km/h, ale to už využívame aerodynamickú kapotáž, ktorá odvádza svoju prácu na jedničku. Horšie je to už s čelným plexi štítom, ktorý robí nepríjemné turbulencie v oblasti prilby jazdca, to je však problém väčšiny skútrov.

Odpruženie skútra je naladené komfortne. Bez problémov zvláda aj druhú osobu na zadnom sedadle. Menšie výtlky skoro neregistruje. Horší dojem z motocykla vytvára rám. Vo väčších rýchlostiach v zákrutách sa nepríjemne vlní, čo je ale pochopiteľné vzhľadom na dlhšiemu rázvoru.

O spomalenie motocykla sa stará už rokmi overený systém Dual CBS s trojpiestikovým strmeňom vpredu a jednopiestikovým vzadu. Na páčky stačia bohate dva prsty a spojením obidvoch bŕzd je k dispozícii slušná brzdná sila i pri plnom naložení.

Nový Foresight je príjemným spoločníkom v preplnenej mestskej premávke, ktorý sa nestratí ani pri dlhších výletoch mimo mesto. Svojmu majiteľovi ponúkne vysokú dávku komfotu a slušnú dynamiku pri spotrebe okolo 4 litrov.

Technické údaje:
Motor: Štvortaktný kvapalinou chladený jednoválec OHC
Vŕtanie x zdvih: 72,7×60 mm
Zdvihový objem 249,4ccm
Kompresný pomer 10,5:1
Maximálny výkon: 19k pri 7000 otáčok za min.
Krútiaci moment: 21 /5500
Spúšťanie motora: elektrické
Priemerná spotreba: 4,0 l na 100 km
Prevodovka: variátor
Brzdy: vpredu 240 mm jeden kotúč trojpistikový vzadu 220 mm kotúčová jednopiestiková.
Rozmery: DxŠxV 2070×735×1425 mm
Rázvor kolies 1450 mm
Výška sedla 745 mm
Objem palivovej nádrže: 12 l
Pneumatiky: predná 110/90–12 Zadná 130/70–12
Odpruženie: vpredu 33mm teleskopická vidlica, vzadu centrálny tlmič, kyvná vidlica.
Hmotnosť bez náplní: 158,9 kg
Cena: 175 000 Sk

debata chyba
Články podľa značiek