Test: BMW K 1200 S

Maximálna rýchlosť tesne pod 300km/h, brutálny výkon hodný športového auta aj takto sa dá charakterizovať nové BMW K 1200 S.

09.08.2005 10:05
debata

Už prvý pohľad prezrádza, že nové ,,káčko“ nieje žiaden kľudný baránok, ale nadupaný bavorský športovo-cestovný rýchlovlak, vyslaný na drtivú jazdu proti japonskej konkurencii.

Agresívne tvarovaná kapoťáž spolu s dravou kombináciov žltej-striebornej-čiernej farby vyvoláva pocit neskrotnej sili, ktorú umocňuje obrovský tlmič výfuku vyvedený na jednu stranu. Masívnu prednú časť motocykla vhodne dopĺňa optický odľahčený zadok..
Umiestnenie prístrojou je tradičné baworácke. Všetko je na správnom mieste. Nezvyčajne sú síce umiestnené ovládače smeroviek, ktoré sú na každej strane a ovládané palcom, ale je to vec zvyku. Multifunkčný display zobrazuje momentálne nastavenie podvozka a dôležité údaje pre jazdu. Praktickým detailom tohto zariadenia je, že po rozsvietení kontrolky rezervy začne automaticky odpočítavať vzdialenosť, ktorú ešte prejde do úplného sucha v nádrži.

BMW K 1200 S po prvýkrát používa systém elektronického nastavenia pruženia, ktoré sa dá doobjednať za príplatok. Po stlačení gombíka na riadidlách sa na displeji zobrazí aktuálne nastavenie, ktoré je možné meniť v troch režimoch  Comfort, Normal a Sport. K tomu si môže navoliť spolujazdca alebo batožinu.

Po odblokovaní alarmu a zasunutí kľúčika do zapaľovania prebúdzam neskrotné srdce K 1200 S k životu. Joho tlkot je na sériový motocykel veľmi dobrý. Dojem nezanechal len na mne, ale asi sa ľúbil aj starším ľuďom pri ceste, ktorý ma nadšene výtali zdvihnutou rukov.

Naprieč uložený radový štvorvalec sa na nadupaný agregát nehrá. On ním je! Výkon 167 konských síl pri 10 250ot/min spolu s krútiacím momentom 130 Nm poskytujú motoru čertovskú silu, ktorá by sa dala prirovnať k ťahu lokomotívy. Motor ťahá v každom spektre otáčak, ale až od 8 000 nastáva to pravé. V týchto otáčkových výšinách ponúka motor maximum svojho krútiaceho momentu. Zadná pneumatika aj napriek rozmeru 190/50 ZR17 má plné ruky práce preniesť gigantický výkon na vozovku. Jej dezén sa stráca každým pridaním plynu.
Radenie rýchlosti je presné, trochu mi vadila ich hlučnosť, ale to je už moja zhýčkanosť s japonských prevodoviek.
O spomalenie baworského expresu sa strajú brzdy EVO so systémom ABS, ktoré si hravo poradia s robustným 248 kg vážiacim strojom.

O tom, že mníchovský inžiniery si išli vždy svojou cestou svedčí aj podvozok, ktorý nenájdeme nikde inde len v BMW.
Lahôdkou sú systémy odpruženia Duolever a Paralever čo spolu s tuhým rámom vytvárajú silnú neporaziteľnú trojku, ktorú len tak hocičo nevyvedie z miery.

BMW K 1200 S je motocykel s ktrorým sa nedá jazdiť pomaly, aspom mne sa to nepodarilo. O to je potešujúcejšia správa, že som počas celého testu jazdil s priemernou spotrebou okolo 6,5 litra čo pri nádrži objemu 19 litrov zaručuje slušný dojazd.

 

BMW K 1200 S
cena: od 617 320 Sk
max. rýchlosť: 290 km/h
zrýchlenie: 2,8 sek
hmotnosť: bez náplní 248 kg
výkon: 123Kw/167 koní pri 10 250ot/min
krútiaci moment: 130Nm/8 250ot/min
spotreba: 6,5 l na 100km

debata chyba
Články podľa značiek