Test: Smart Forfour cdi

Trojvalcový 1,5 litrový turbodiesel, 95 dieselových koní a manuálna prevodovka robia zo Smartu Forfour neobyčajne živé a obratné vozidielko.

28.10.2005 12:52
debata

Smart Forfour priniesol do triedy malých automobilov originalitu v podobe dvojfarebnej kombinácie karosérie a svojráznosť dokazuje aj nezvyčajnými, až športovými tvarmi karosérie.

Rámec konvenčných tvarov opúšťa aj interiér, dvojica samostatných prístrojov predstavuje retromodernu, najviac konvenčných tvarov si prisvojila stredová konzola. Aj napriek tomu je ergonómia neomylná, všetko je tam kde to človek podvedome hľadá.

Priestorové pomery sú už dostatočne známe aj z predchádzajúcich testov, Forfour sa môže smelo porovnávať s konkurenciou, jediná výčitka patrí operadlám inak výborne tvarovaných sedadiel, ktoré neumožňujú lôžkovú úpravu.

Pod kapotou sa nachádzal moderný trojvalcový turbodiesel, s výkonom 70 kW (95 k) a maximálnym krútiacim momentom 210 Nm pri 1800 ot/min. Dané hodnoty v spolupráci s päťstupňovou automatickou prevodovkou dokážu S Forfourom divy, zrýchlenie z 0–100 km/h za 10,5 sekundy, či maximálna rýchlosť 180 km/h sú chválitebné hodnoty.

Dynamike sekunduje aj výborný podvozok, ktorý zvláda aj rýchlejšiu jazdu. Stopu drží mimoriadne spoľahlivo, v zákrutách stráži temperament vodiča navyše aj sériový – nevypínateľný systém ESP.

Najmä s ohľadom na priemernú spotrebu, ktorá ani pri športovej jazde neprekročila hranicu 6,8 litra, uvoľnený štýl jazdy znamenal priemer rovných 5,5 litra na 100 kilometrov.

Konečné hodnotenie vychádza zo základnej ceny 638.157 Sk, čo je dôkazom prémiového zamerania celej značky. Vybavenie Passion obsahuje všetky dôležité prvky komfort, bezpečnosti, dopĺňať ho snáď ani netreba. Protihodnotou je individualita, výborná ekonomika prevádzky a výborné jazdné vlastnosti.

Cena základného modelu: Smart Forfour 1,5 cdi Passion( 70 kW): .638.157 Sk

Cena testovaného vozidla:  674.532 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, klimatizácia, pneu 195/50 R15, hliníkové disky kolies výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant. 

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Smart radio five: 15.892 Sk, komfortný paket výbavenia: (lakťová opierka twinface, elektrické ovládanie okien vzadu, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, nastaviteľná bedrová časť operadla) – 20.483 Sk

Technické údaje
Motor: Radový trojvalcový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1499 cm3, maximálny výkon 70 kW (95 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 210 Nm pri 1800 ot/min
Priemerná spotreba: 6,5 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy: vpredu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný a trakčný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3750×1685×1450 mm, rázvor osí kolies 2500 mm, pohotovostná hmotnosť 970 kg, celková hmotnosť 1455 kg, Objem batožinového priestoru 270/910 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 10,5 s
Maximálna rýchlosť: 180 km/h

 
debata chyba
Články podľa značiek