Najšportovejšie Mini niesli vždy označenie John Cooper. Bokom neostala ani nová generácia, pod kapotu oboch verzií Mini putovali dielce zo súťažných špeciálov Mini Challenge. Základom najsilnejšej verzie je model Cooper S s motorom 1,6 litra prepĺňaným turbodúchadlom. Výsledkom posilňovacej kúry je maximálny výkon na úrovni 155 kW (211 k) a maximálny krútiaci moment predstavuje hodnotu 260 Nm, ktorá môže byť v špeciálnom overboostovom režime zvýšená o ďalších 20 Nm.
Dynamický a zároveň úsporný
Konštruktéri modifikovali riadiacu jednotku motora, zvýšili tlak prepĺňania a upravili vstrekovacie jednotky. Úpravou prešla aj mechanika motora, piesty a ojnice zosilnili. Na vyšší výkon sa adaptovala aj brzdová sústava, výfukové potrubie a prepracovali aj šesťstupňovú prevodovku, klasický diferenciál vymenili za diferenciál s elektronickou uzávierkou. Podvozok je tvrdší a kolesá majú 17-palcové disky.
Pri úpravách sa dbalo aj na ekologický rozmer. Motory aj po zvýšení výkonu spĺňajú normu Euro V a priemerná spotreba ostala na úrovni 6,9 litra. Mini Cooper JCW (John Cooper Works) pritom zrýchľuje z 0 na 100 km/h v priebehu 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 238 km/h. Rozšírenie tachometra až na 260 km/h nie je teda samoúčelné.
Kompletný tuning
Kto si objedná kompletnú sadu, môže rátať so strešným spojlerom, športovým podvozkom s červeno lakovanými pružinami, karbónovými krytmi spätných zrkadiel. Získa tiež zosilňujúcu vzperu pod prednou kapotou, modifikované bočné smerovky, dierované brzdové kotúče. Interiér núka tiež množstvo prvkov: od športovej hlavice radiacej páky s karbónovým vzhľadom až po indikátor momentu preradenia na palubnej doske.
Mini Cooper Works sa bude v základnom prevedení predávať za 27 700 Eur, kombiverzia Clubman bude o 1800 Eur drahšia (29 500 Eur).