Súčasná generácia slúži na trhu už od roku 2002, je teda súca na generačnú výmenu. SEAT Ibiza je ťažiskovým modelom španielskej automobilky. Podobne ako Leon, aj nová Ibiza vsadila na dynamický dizajn plný ohnivých kriviek a bacuľatých oblín.
Dynamický dizajn
Odvážne a výrazne športové tvary štúdie si zrejme neskôr prisvojí špičková verzia tradične označená ako Cupra, alebo FR. Najmä športový predný nárazník s výraznými nasávacími otvormi i čierna maska chladiča sa podieľajú na agresívnom výraze prednej časti. Ani zadný nárazník neostáva nič dlžný športovým tvarom. Okrem falošných odvetrávacích otvorov ponúka aj športovú optiku v strede umiestnenej koncovky výfuku.
Sériový model bude umiernenejší. Estetika novej generácie modelu Ibiza bude bezpochyby silnou stránkou. Aplikáciu LED diódovej techniky výrobca zatiaľ nepotvrdil.
Avantgardný interiér
Atmosféru za volantom v prípade štúdie umocňujú krvavo červené doplnky, štúdia kladie veľký dôraz na detaily. Palubná doska vyniká jednoduchosťou, lakovaný povrch palubnej dosky tento dojem zvýrazňuje. Identické hodnoty purizmu si adoptovala aj stredová konzola, športovú jazdu zabezpečí aj dvojspojková prevodovka DSG, ktorú budú mať k dispozícii špičkové modely radu Ibiza.
Sedadlá s prísne športovým tvarom majú kosoštvorcové retro čalúnenie a opäť červené doplnky.
Pod kapotu sľubuje výrobca širokú škálu motorov, najsilnejšie verzie majú prekročiť aj hranicu 200 koní. Pod kapotou štúdie sa nachádza motor 1,4 TSI s kombinovaným prepĺňaním a s novou sedemstupňovou prevodovkou DSG.