Ženeva: Audi TT dostane motor 2.0 TDI

Potenciál turbodieselových agregátov dokázalo Audi už v pretekoch Le Mans. Tento raz sa v Ingolstadte rozhodli preniesť spojenie motora TDI a športového modelu aj do bežného života. V priebehu roka pribudne v ponuke radu TT a TT Roadster verzia 2.0 TDI quattro.

05.03.2008 08:50
Audi TT Foto:
Audi TT 2.0 TDI quattro
debata

Motor 2.0 TDI v Audi TT Coupé a v Audi TT Roadster má výkon 125 kW (170 k) pri 4200 ot./min a v rozmedzí 1.750 až 2.500 ot./min dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm. Audi TT Coupé quattro s motorom 2.0 TDI zrýchli z nuly na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 226 km. Roadster, takisto vybavený permanentným pohonom všetkých kolies quattro, potrebuje na štandardné zrýchlenie iba o dve desatiny sekundy viac. Jeho maximálna rýchlosť je 223 km/h.

Nové verzie priemerne spotrebujú 5,3, respektíve v prípade otvoreného prevedenia 5,5 litra nafty na 100 km. Na jednom kilometri pritom vyprodukujú 140 g (roadster 145 g)  CO2 a spĺňajú normu Euro 5.

Audi TT s motorom TDI je vybavené permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Jeho srdcom je elektronicky riadená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka, ktorá je kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti umiestnená pri diferenciáli zadnej nápravy. Spojka spravidla prenáša 85 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu a 15 percent na zadnú nápravu. V extrémnom prípade môže prenášať až 100 percent krútiaceho momentu na jednu nápravu.

TT Coupé s usporiadaním sedadiel 2+2 má hmotnosť 1370 kilogramov, dvojsedadlový TT Roadster s plátennou strechou váži 1415 kg. Oba varianty majú sériovo disky kolies z hliníkovej zliatiny s priemerom 16“ s pneumatikami 225/55 R 16.

Spolu s novým naftovým variantom pohonu pribudne v ponuke aj verzia 2.0 TFSI quattro. Doteraz bol tento benzínový štvorvalec kombinovaný iba s pohonom jednej nápravy.

debata chyba
Články podľa značiek