Alfa Mi.To. odhalila definitívne tvary

Dizajnérske črty kultovej Alfy Romeo 8C Competizione si adoptovala aj najmenšia Alfa. V porovnaní s ňou však bude dostupná všetkým motoristom. Definitívny názov je Mi.To a nie Furiosa či Junior ako sa predpokladalo. Aj na slovenskom trhu sa má objaviť už počas tohto roka.

14.03.2008 12:20
Alfa Romeo Mi.To Foto:
Mi.To používa niektoré črty modelu 8C Competizione, určený je však širokej verejnosti.
debata

Prekvapujúci je najmä názov. Mi.To je podľa výrobcu skratkou pre Miláno, kde má automobilka svoje centrum a To znamená Turín (Torino). Vo fabrike Fiatu sa bude totiž Mi.To vyrábať. Podľa niektorých skratka Mi.To znamená po taliansky aj mýtus, alebo Mini Torturer (Mučiteľ Mini). Samozrejme, sú to iba dohady, automobilka by si veľmi rada priala, aby tieto označenia zodpovedali skutočnosti.
 
**Gény 8C Competizione **

Oficiálna premiéra nového modelu sa uskutoční v júni. Zamierené má v prvom rade na kultové Mini. Naznačuje to aj dizajnom, ktorý používa črty superšportovej 8C Competizione. Nechýba ani niekoľko retro prvkov, ako napríklad chrómová obruč predných aj zadných skupinových svetiel. Typická maska chladiča obscénne imituje ženské intímne partie, to je však detail, ktorý „Alfisti“ vyslovene milujú. Športovú agresivitu podporujú aj zadné brzdové svetlá s LED technikou.

Do mesta nové Mi.To predurčujú aj rozmery. Dĺžka predstavuje 4060 mm, šírka 1720 mm a výška predstavuje 1440 mm. Danými hodnotami a trojdverovou karosériou má nové Mi.To na muške najmä mladých vodičov i vodičky.

Turbodúchadlo majú všetky motory

Spočiatku nájdeme pod kapotami štyri druhy motorov. Pokrývajú výkonové spektrum od 66 kW (90 k) až po 114 kW (155 k). Postupne by mali pribudnúť aj silnejšie verzie. Novinkou bude elektronický systém DNA. Ten umožňuje odlišné nastavenie elektroniky motora, brzdného účinku, tlmičov a prevodovky. Trojicu režimov reprezentuje D ako Dynamic (dynamické nastavenie), N ako Normal (nastavenie pre bežnú jazdu) a A ako All Weather (ťažšie poveternostné podmienky). Štandardom bude stabilizačný systém VDC a výrobca očakáva aj špičkové hodnotenie v rámci testov Euro NCAP.

debata chyba
Články podľa značiek