Audi A3 prichádza s novou tvárou

Najmenší model z Ingolstadtu sa rozhodol po piatich rokoch služby navštíviť plastického chirurga.

25.04.2008 21:55
Audi A3 Foto:
Audi A3 dostala nové črty tváre.
debata

Druhá generácia modelu A3 vstúpila na trh v roku 2003. Preto sa Audi rozhodlo, že je načase, aby aj dizajn tohto modelu korešpondoval s jeho najnovšími výtvormi. Aj keď to tak možno na prvý pohľad nevyzerá, nová je aj kapota, blatníky, no a, samozrejme, nárazníky. Nechýbajú ani LED diódy na denné svietenie s vypratávajúcim efektom ľavého diaľničného pruhu, ktoré sú typické pre všetky súčasné modely Audi. Vďaka novým karosárskym dielom podrástla trojdverová verzia do dĺžky o 2,5 cm na výsledných 4240 mm. Dĺžka Sportbacku 4290 mm zostala nezmenená. Nové sú aj detaily ako spätné zrkadlá so smerovkami a kľučky dverí.

Inovácia sa dotkla aj interiéru. Je v ňom viac hliníkových detailov, pribudli nové materiály, ciferníky majú čierny podklad, ručičky sú červené a modifikované boli aj niektoré ovládače na stredovej konzole. Novinkou je tiež indikátor vhodného okamihu zmeny prevodového stupňa.

Audi nezostalo iba pri vizuálnych zmenách. S faceliftom si do „a-trojky“ našla cestu aj nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka S-tronic. Tá bude k dispozícii za príplatok, rovnakou ako aj elektromagnetické adaptívne tlmiče. Paleta motorov zostala prakticky nezmenená. Benzínovým základom je atmosférická „jedna-šestka“ (75 kW/102 k), za ňou nasleduje motor 1,4 TFSI (92 kW/125 k), potom silnejší 1,8 TFSI (118 kW/160 k) a najsilnejší štvorvalec pre model A3 – motor 2.0 TFSI s výkonom 147 kw (200 k). Silnejší je už len vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litra a výkonom 184 kW (250 k). Najsilnejší motor určený pre verziu S3, štvorvalec 2.0 TFSI vyladený na 195 kW (265 k), bude odteraz k dispozícii aj pre päťdverovú verziu Sportback, takisto v prevedení S3.

Ponuku vznetových motorov otvára tradičná „jedna-deviatka“ s výkonom 77 kW (105 k), ktorú dopĺňa dvojliter v dvoch výkonových prevedeniach – 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Najslabší benzínový aj dieselový motor je dodávaný v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ostatné motory okrem 3,2 V6 majú šesť stupňov. Šesťvalec má štandardne dvojspojkovú automatickú, prípadne poloautomatickú prevodovku.

Audi nezabudlo ani na ekológiu. Zážihová „jedna-šestka“ sa bude dodávať aj vo verzii, ktorá je schopná spaľovať etanol E85 a motor 1,9 TDI dosiahne kombinovanú spotrebu 4,5 litra nafty na 100 km.

Faceliftovaná „a-trojka“ sa dostane do predaja v priebehu tohto leta a jej ceny sa budú začínať na úrovni 20 000 eur.

debata chyba
Články podľa značiek