Ešte začiatkom novembra boli predajcovia naladení viac ako optimisticky. Október totiž stále kopíroval rekordný trend predaja automobilov, ktorý bol citeľný už od začiatku roka. Finančná kríza však už v priebehu minulého mesiaca predsa len prešla cez hranice Slovenska. Kým v októbri si z predajní odviezlo nové autá vyše 8400 ľudí, v novembri to bolo skoro o dvetisíc menej.
November bol slabší aj v medziročnom porovnaní – o šestinu. Predajcovia hlásia reálny pokles záujmu o nové autá. „V Renaulte sme išli v novembri dole s predajom asi o 17 percent,“ hovorí Jana Rajcová z Renault Slovensko. Podobnú skúsenosť má aj Volkswagen. Novembrové výsledky nepotešili ani Škodu Auto Slovensko, najsilnejšieho hráča na trhu, keď predala v porovnaní s októbrom o 420 vozidiel menej, čo je až 30–percentný pokles. O poklese cien áut v budúcom roku sa vyjadrujú opatrne aj ďalší zástupcovia značiek. Podľa Jána Lešinského, predsedu Spolku automobilových inžinierov a technikov Slovenska, však možno takýto trend v blízkej budúcnosti predsa len očakávať. „Automobilky sa budú musieť zbaviť už vyrobených vozidiel, napríklad aj za pomoci atraktívnejšej ceny.“
Lešinský je tiež presvedčený, že na Slovensku existoval aj v minulosti priestor na pokles cien. „Nie všetci dovozcovia upravovali ceny podľa posilňujúcej sa koruny. Výhodu, ktorú získali, tak využili pre seba, a nie v prospech spotrebiteľov. Až teraz, po prechode na eurocenníky, budú musieť všetci vyložiť karty na stôl.“
V prospech kúpy auta až začiatkom rok 2009 hovoria aj ďalšie faktory. V januári a februári sa predajcovia zbavujú nepredaných áut v skladoch, vyrobených v predošlom roku. Hoci výber modelov, farieb či výbav nemusí byť taký pestrý, skladové autá sú vždy lacnejšie a zľavy vyššie ako v predvianočných akciách. Auto prihlásené do evidencie v januári či vo februári je navyše papierovo vždy o rok mladšie ako auto prihlásené v decembri. To môže byť výhoda pri jeho opätovnom predaji.