Presne podľa očakávania sa sériová podoba od konceptu takmer vôbec nelíši. Aby však dal Ford zreteľne najavo, že vidíme sériový model, opustil pôvodný zelený lak karosérie a produkčnú verziu predstavil v modrej farbe Indianapolis Blue, ktorá je dobre známa všetkým majiteľom prvej generácie Focusu RS. Zelená Performance Green samozrejme v ponuke pre najnovšie RS ostáva. Tretím odtieňom v ponuke bude biely lak Frozen White.
S vonkajším lakom karosérie bude ladiť aj farebné prevedenie interiéru. Pre konzervatívnejšie zameraných zákazníkov Ford ponúka aj tradičné čierne čalúnenie.
Pod prednou kapotou bude prepĺňaný benzínový päťvalec Duratec s objemom 2,5 litra a výkonom 221 kW (300 k). Ten istý motor vyladený na 166 kW (225 k) má aj verzia ST. Aj vďaka maximálnemu krútiacemu momentu až 440 Nm RS zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s a jeho maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu 264 km/h.
Ford Focus RS má napriek sklamaniu skalných fanúšikov pohon prednej nápravy. Pohon všetkých kolies by však neprimerane zvýšil cenu auta a jeho vyššia hmotnosť by otupila dynamické schopnosti RS. O primeranú trakciu sa stará predný samosvorný diferenciál Quaife. Prenos veľkého výkonu do riadenia má eliminovať nové predné zavesenie RevoKnuckle. Podľa konštruktérov je trakcia nového RS dostatočná a v niektorých momentoch sa na suchom rovnom asfalte vyrovná autám s pohonom všetkých kolies. Pomôcť mu v tom majú aj pneumatiky s rozmermi 235/35 R19. Stabilitu auta pomáha udržať rozchod kolies zväčšený o 40 mm v porovnaní s aktuálnym Focusom ST. Brzdenie zabezpečujú chladené kotúčové brzdy s priemerom 336 mm vpredu a 300 mm vzadu.