Do nárazových testov si v Euro NCAP vybrali Ford Ranger 2.5 TDCi Double Cab s pohotovostnou hmotnosťou 1845 kg. Hoci mal skúšaný Ford pravostranné riadenie, výsledky zodpovedajú aj verzii s ľavostranným riadením.
Čelný náraz
Čelný náraz dopadol pre posádku Rangera najhoršie. Bezpečnostná klietka kabíny sa počas nárazu ukázala ako nestabilná, A-stĺpik úplne povolil a podlaha sa zdeformovala až takým spôsobom, že sa pedálová skupina posunula dovnútra o neuveriteľných 40 cm. Nohy vodiča tak boli vystavené vážnym zraneniam. Pri postupnom deformovaní interiéru sa navyše vychýlil aj stĺpik riadenia, čo spôsobilo zníženie ochrannej funkcie airbagu vodiča. A aby toho nebolo málo, nafúkol sa na nedostatočný tlak a nedokázal zabrániť kontaktu vodičovej hlavy s vencom volantu. Za čelný náraz si Ranger odniesol len 3 zo 16 bodov.
Bočný náraz
Napriek absencii bočných airbagov získal Ford za bočný náraz maximum bodov.
Pripomínače nezapnutých pásov auto nemá a test nárazu na stĺp neabsolvovalo, preto získalo za ochranu posádky celkom 19 bodov z 37 možných. Tento bodový zisk by stačil na tri hviezdičky, za veľmi zlé výsledky čelného nárazu však komisári autu nakoniec pridelili len dve hviezdičky.
Ochrana detí
Dieťa v detskej sedačke umiestnenej na zadnom sedadle prišlo do kontaktu so zadnou stranou vodičovho operadla. Nie však preto, že povolila detská sedačka, ale z dôvodu veľkého posunutia vodičovho sedadla smerom vzad. Úchyty ISOFIX auto nemá a neponúka ani možnosť deaktivácie spolujazdcovho airbagu. Za ochranu detí Ranger získal 28 bodov, čo zodpovedá trom hviezdičkám.
Ochrana chodcov
Nárazník a predná hrana kapoty nezískali žiadne body. Stredná oblasť kapoty, kde dopadne hlava dieťaťa, poskytuje len priemernú ochranu. Ford Ranger dostal za ochranu chodcov 11 bodov a dve hviezdičky.