K markantným zmenám v oblasti dizajnu nedošlo. Základné dizajnové línie ostali, no boli mierne pozmenené, aby lepšie zapadli do súčasnej modelovej ponuky značky. Nová je maska chladiča, ktorá je teraz o niečo väčšia a má výraznejšie klenutie. Pribudli LED diódy na denné svietenie a chrómovaná lišta, ktorá začína na prednom nárazníku a tiahne sa celým autom až po zadný nárazník. Vzadu sa toho tiež veľa nezmenilo. Zadné svetlá sú teraz tvorené LED diódami a trieda S ukázala aj výfuky, ktoré boli doteraz skryté v nárazníku.
Prvý hybridný Mercedes
Celá paleta motorov, ktorá pozostáva zo šiestich zážihových a dvoch vznetových agregátov, prešla modernizáciou, ktorej primárnym účelom bolo znížiť spotrebu paliva a s ňou súvisiace množstvo emisií CO2. Absolútnou novinkou je však hybridná verzia Mercedesu S350, ktorá nesie označenie S400 Hybrid. Poháňa ju 3,5 litrový benzínový šesťvalec, ktorý má oproti štandardnej verzii S350 o 5 kW zvýšený výkon na výsledných 205 kW (279 k). Samotný spaľovací motor disponuje krútiacim momentom 385 Nm, no elektromotor mu dodáva ďalších 160 Nm a 15 kW. Mercedes S400 Hybrid spotrebuje iba 7,9 litra benzínu na 100 km, čo je o 21% menej ako model S350. Na jeden kilometer vyprodukuje iba 186 gramov CO2, čo je najlepšia hodnota v tejto triede.
Noví elektronickí pomocníci
Každá generácia vlajkovej lode Mercedesu bola vždy výkladnou skriňou najnovších technológií a všemožných elektronických „vychytávok“. Posledná generácia ich má toľko, že len ich vymenovanie vám zaberie pol dňa. S faceliftom ich však pribudlo ešte oveľa viac, tak sa vám ich pokúsime vymenovať.
Omladená trieda S disponuje napríklad vylepšenou verziou nočného videnia, ktoré lepšie registruje chodcov. Pred neželaným opustením jazdného pruhu vás v Mercedese triedy S teraz upozorní vibrovanie sedadla. Vynovené „Esko“ je tiež vybavené systémom, s ktorým nedávno prišiel Opel Inisgnia. Tento systém dokáže prečítať dopravné značky s rýchlostnými obmedzeniami a potom ich zobrazuje na displeji v stredovej konzole. Ten je mimochodom tak isto nový. Umožňuje totiž zobrazovanie dvoch rozličných obrazov súčasne. V praxi to teda znamená, že vodič a spolujazdec vidia na displeji dve úplne odlišné veci, pretože obaja majú iný uhol pohľadu.
Veľmi zaujímavou novinkou je tiež elektronický systém, ktorý dokáže zmierňovať vplyv bočného vetra. Prostredníctvom ESP a elektronicky riadeného adaptívneho podvozku dokáže tento systém rozpoznávať neželané bočné zrýchlenie a jeho elimináciou zvýšiť stabilitu a ovládateľnosť auta. Okrem rozsiahlej multimediálnej zábavy nájdete na palube aj novú verziu ovládacieho systému COMMAND, ktorému už nechýba ani slot na SD kartu, či USB port.
Vo vynovenom Mercedese triedy S si už nebudete musieť robiť starosti s prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel. „Esko“ totiž stále svieti tak ďaleko ako sa len dá a zároveň dbá na to, aby svetlá neoslňovali vodičov v protiidúcich vozidlách.
V novej triede S si už za volantom nepospíte. Neustále na vás dohliada armáda elektronických strážnych anjelov, ktorá vás na vašu únavu upozorní skôr, ako o nej budete vedieť vy. Mohli by sme vymenovať ešte množstvo nemenej zaujímavých elektronických pomocníkov, ktorých na palube bežných áut nenájdete, no tými disponovala trieda S už aj pred faceliftom.