Tata Nano má úspech

Indická automobilka Tata môže byť s uvedením svojho najlacnejšieho modelu Nano zatiaľ spokojná. Zákazníci sa napriek kríze len hrnú a do pokladnice automobilky ochotne posielajú svoje našetrené peniaze.

05.05.2009 14:42
Tata Nano - najlacnejšie auto na svete
Základná verzia ponúkne absolútne minimum
debata

Zdá sa, že Ratan Tata si to s uvedením modelu Nano na indický trh dobre premyslel. Vo svete zúri ekonomická kríza, svetové renomované automobilky prepúšťajú zamestnancov, aby aspoň čiastočne zmiernili veľké finančné straty spôsobené nekontrolovateľne klesajúcim odbytom a Tata prijíma jednu objednávku za druhou.

Doteraz si Tata Nano objednalo 610 000 zákazníkov, z ktorých 203 000 už zaplatilo plnú sumu. Automobilka tak získala takmer 500 miliónov dolárov.

Aby to však nebolo príliš rozprávkové, musíme uviesť, že Tata nedávno kúpila značky Jaguar a Land Rover, takže jej pokladnica zíva prázdnotou. Peniaze získané za nové objednávky modelu Nano tak automobilka údajne použije na splácanie úveru.

Do Európy príde Nano v roku 2011. Foto: Tata
Tata Nano Do Európy príde Nano v roku 2011.

Ani v apríli 2009 sa Tata nevyhla celkovému prepadu predajov vozidiel. Predaj úžitkových vozidiel klesol medziročne dokonca o 40 percent.

debata chyba
Články podľa značiek