Ako sme už pred časom písali, indická automobilka Tata sa dostala do veľmi zaujímavej situácie. V čase, keď svetoví výrobcovia bojujú o každé predané auto a celosvetové predaje klesajú závratným tempom, Tata nestíha uspokojovať svojich zákazníkov. Jej superlacný model Nano totiž vyvolal doslova davovú psychózu a nákupná horúčka v Indii nepoľavila ani v časoch veľkej finančnej krízy.
India cíti šancu postaviť sa na kolesá a miestny ľud túži po lacnom aute. Doteraz Tata eviduje približne 206 000 záväzných objednávok, výroba do konca roka 2010 však počíta len s počtom 100 000 kusov. A to je pre indický ľud problém.
Manažment automobilky situáciu vyriešil originálnym spôsobom. Zo všetkých záujemcov vybrali 100 000 uchádzačov prostredníctvom žrebovania v lotérii. Stále však ostalo 106 000 neuspokojených budúcich zákazníkov. Približne polovica z nich stratila nervy a z lotérie vystúpila. Zvyšným záujemcom Tata za prejavenú trpezlivosť sľúbila dokonca zľavu z pôvodnej nákupnej ceny vo výške 8,5 %. Kto sa nedostane k novému autu do dvoch rokov, dostane ešte vyššiu zľavu. Tata tak chce udržať záujemcov v poradovníku.
Súčasná ročná produkcia modelu Nano je len 50 000 áut, neskôr sa má výroba rozšíriť do viacerých závodov, čím produkcia údajne stúpne až na 250 000 vozidiel Tata Nano ročne.