Finančná kríza zasiahla aj najväčší automobilový trh v USA. Tu sa prejavili dôsledky klesajúcej kúpyschopnosti obyvateľstva najmarkantnejšie, čo spôsobilo obrovské finančné a existenčné problémy väčšine domácich automobiliek.
V apríli 2009 sa celkový predaj medziročne prepadol o 34 %, čo je však stále menej ako v predchádzajúcich troch mesiacoch. Analytici predpovedajú, že trh už bol na svojom pomyselnom dne a teraz sa opäť spamätáva. V apríli 2009 však prišla Toyota o druhú priečku v celkových predajoch. Kým Japonci predali len 126 540 vozidiel, Ford našiel v tom istom mesiaci pre svoju značku až 134 401 zákazníkov.
Najväčší pokles predaja zaznamenala na americkom trhu značka Suzuki. Jej predaje totiž klesli o viac ako 73 %. Zle na tom však sú aj automobilky Hummer, Saturn, Mitsubishi, Pontiac a Chrysler. Všetci menovaní zaznamenali prepad o viac ako 50 %.
Klesá záujem o hybridy
Medziročný prepad predajov Toyoty o 42 % je aj dôsledkom klesajúceho záujmu o hybridné modely. Ich predaje medziročne klesli dokonca o 62,8 %. Prius si našiel v apríli tohto roka 8385 zákazníkov, zatiaľ čo Honde sa darilo a pre jej Insight sa rozhodlo 2096 zákazníkov. Pre Hondu to znamená medziročný nárast o 25 %.
Celkovo tvoria hybridy na predajoch nových vozidiel menej ako 3 % a vplyvom zlacňovania benzínu ich obľuba ďalej klesá. Ani bežný americký spotrebiteľ totiž nie je žiadny ochranca prírody, ale sleduje svoje vlastné ekonomické ciele. A pokiaľ bude v USA klesať cena benzínu aj naďalej, hybridy budú takmer nepredajné.