Nepriamy nasledovník Mercedesu 300 SL z päťdesiatych rokov dostal výzor, ktorý sa nedá pomýliť s ničím na cestách. Mercedes sa vrátil k dverám á la letiaca čajka. Na rozdiel od 300 SL, u ktorého si takúto koncepciu vynútila konštrukcia trubkového rámu, v prípades SLS AMG je to iba potvrdenie retro trendu dnešnej doby. Celkový pohľad na dizajn oboch automobilov potvrdzuje, že sa tvorcovia snažili reinkarnovať ducha 300 SL do nového high-tech tela.
Toto telo bude poháňať 6,2 litrový V8 montovaný za prednou nápravou. Dvorný úpravca AMG z neho dostal 420 kW (571k) a 650 Nm krútiaceho momentu. Cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (montovanú pri zadnej náprave – transaxle) sa sila prenáša na zadné kolesá. SLS oproti svojmu predchodcovi schudol o 140 kg na zhruba 1600 kg. Výsledné výkony sú preto viac ako exkluzívne. Zrýchlenie z nuly na sto za 3,8 sekundy, maximálna rýchlosť je odhadovaná na 315 km/h. Krotiť erupcie výkonu budú karbón-keramické brzdy so šiestimi piestikmi vpredu (kotúče 390 mm) a štyrmi vzadu (kotúče 360 mm).
Komu by to nestačilo môže si vybrať niečo zo zoznamu príplatkovej výbavy. Karbónová kapota, športové sedadlá alebo okruhový podvozok „jemne“ navýšia cenu základného modelu, ktorá by mala byť zhruba 177 000 eur. Do výroby sa SLS dostane koncom roku 2010. Na trh príde následne v roku 2011.