MINI Countryman je oficiálne vonku

Konečne sa oficiálne predstavil MINI Countryman. Viac ako mesiac pred výstavnou premiérou v Ženeve sa nám ukázal v plnej paráde a výrobca zverejnil aj základné informácie.

20.01.2010 22:59 , aktualizované: 21.01.2010 05:34
MINI Countryman Foto:
MINI Countryman
debata

Názov štvrtého modelu značky MINI odkazuje na minulosť, kedy meno Countryman nosila kombi verzia Austinu Mini. Na rozdiel od nej má nový Countryman štyri dvere a konvenčné veko batožinového priestoru. Tvary karosérie nie sú žiadnym experimentom. Výzorom sa Countryman jasne hlási do rodiny.

Coutryman má na rozdiel od Clubmana konvenčné... Foto: MINI
MINI Countryman Coutryman má na rozdiel od Clubmana konvenčné piate dvere.

Čo však nie je v súlade s tradíciami je možnosť pohonu všetkých štyroch kolies – prvýkrát v histórii MINI (vrátane klasickej verzie). Systém sa nazýva ALL4. Bude vyhradený pre verzie Cooper S a Cooper D. Rozdelenie sily medzi nápravy má na starosti elektrohydaulický diferenciál, ktorý za normálnych podmienok posiela dozadu 50% výkonu. Vo výnimočných prípadoch môže na zadnú nápravu presmerovať aj celú porciu. ALL4 dopĺňa na prednej náprave elektronická náhrada diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Detail na blatníku evokuje viditeľný šev... Foto: MINI
MINI Countryman Detail na blatníku evokuje viditeľný šev karosérie pôvodného Mini.

Interiér ponúka klasický MINI štýl, ale tentoraz s novými prvkami. Od radiacej páky smerom dozadu sa tiahnu koľajničky na upevňovanie odkladacích modulov, držiakov na poháre, audiopríslušenstva a iných doplnkov. Podobný systém nedávno predstavil Opel v novej Merive pod názvom Flex Rail.

MINI Center Rail ponúka variabilitu navyše. Foto: MINI
MINI Countryman MINI Center Rail ponúka variabilitu navyše.

Štandardom sú dve samostatné sedadlá vzadu no na želanie môže byť Countryman vybavený trojmiestnou lavicou (bez poplatku). Sedadlá sa dajú posúvať a sklápať individuálne. Sedák lavice je delený v pomere 60:40 a nastaviteľné operadlá sú rozdelené v pomere 40:20:40. Priestor pre batožinu má v základnej konfigurácii kapacitu 350 litrov, ktorá sa sklopením všetkých operadiel zväčší na 1170 litrov.

Countryman je zatiaľ najpraktickejším MINI. Foto: MINI
MINI Countryman Countryman je zatiaľ najpraktickejším MINI.

Ponuka motorov pozostáva z troch benzínových a dvoch naftových štvorvalcov s objemom 1,6 litra. Najslabší benzínový motor v MINI One Countryman má výkon 72 kW (98 k) a kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km. Ten istý motor naladený na výkon 90 kW (122 k) vo verzii Cooper si vypýta v priemere 6,1 l/100 km. Najsilnejší z benzínových motorov patrí verzii Cooper S. Oproti slabším kolegom sa môže pochváliť priamym vstrekovaním a turbodúchadlom Twin-Scroll, vďaka ktorému dosahuje výkon 135 kW (184 k) pri priemernej spotrebe 6,3 l/100 km.

Na vrchole ponuky stojí verzia MINI Cooper S... Foto: MINI
MINI Countryman Na vrchole ponuky stojí verzia MINI Cooper S Countryman.

Základnou naftovou motorizáciou s výkonom 66 kW (90 k) je vybavená verzia One D Countryman s najnižšou spotrebou – 4,3 l/100 km. Iba o 0,1 litra navyše si potiahne z nádrže MINI Cooper D Countryman s výkonom 82 kW (112 k).

Bohatú základnú výbavu dopĺňa dlhý zoznam príplatkových prvkov ako napríklad panoramatická strecha, adaptívne svetlomety, 19-palcové disky, či športové pruženie (-10mm) a škála komponentov John Cooper Works.

debata chyba
Články podľa značiek