Alfa, Abarth a Maserati ťahajú za jeden koniec

Koncern Fiat v rámci ozdravných procesov chce dostať značky Alfa Romeo, Abarth a Maserati pod jednu strechu. O novú skupinku sa bude starať Harald J. Wester.

25.01.2010 12:37
Maserati Gran Turismo S Foto:
Maserati Gran Turismo S
debata

Harald J. Wester bol doteraz šéfom Abarthu aj Maserati. Po novom mu iba pribudne „pod palec“ ďalšia značka. Skupina združuje koncernové značky so športovým duchom a tým istým smerom sa má uberať aj v budúcnosti. Mnohí sa však obávajú o povesť Maserati, ktorá môže utrpieť krížením sa s menej exkluzívnymi značkami.

Alfa 8C je výnimkou, ktorá exkluzivitou predčí... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo 8C Spider Alfa 8C je výnimkou, ktorá exkluzivitou predčí Maserati.

Na druhej strane pre Alfu Romeo, ktorá vykazuje dlhodobo najhoršie výsledky z koncernových značiek, by učasť v novej skupine mohla znamenať krok vpred. Veľkou nádejou Alfy je aj nová Giulietta, ktorá bude kľúčovým modelom značky.

Netreba však zabúdať ani na partnerstvo materského Fiatu s americkým gigantom Chrysler, ktoré prinesie nové platformy (so zadným náhonom), nižšie náklady a uľahčí prístup na americký trh pre celý Fiat, a teda aj pre novovzniknutý triumvirát športových značiek.

debata chyba
Články podľa značiek