Budúci ťahúň predaja stojí na zbrusu novej platforme V, ktorá vyniká ľahkosťou, pevnosťou a jednoduchosťou výroby. Pre Európu sú prichystané dva trojvalcové motory, ktoré vznikli „odpílením“ jedného valca z motora HR16 s obejmom 1,6 litra známeho z Nissanu Note a Qashqai. Základný trojvalec využíva technológiu časovania ventilov VTC. Z objemo 1,2 litra poskytuje výkon 59 kW (80 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 108 Nm. Emisie CO2 tohto motora sa držia na hodnote 115 g/km, čo zodpovedá priemernej spotrebe 4,95 l/100 km.
Ten istý trojvalec posilnený priamym vstrekovaním a turbodúchadlom bude produkovať 72 kW (98 k), 142 Nm a emisie CO2 na úrovni iba 95 g/km. Preložené do reči spotreby, na 100 km si vystačí so 4,1 litra benzínu. Túto hodnotu dosahuje aj vďaka stop-start systému a prevodovke CVT s plynule variabilným prevodom.
Pruženie bolo navrhnuté s ohľadom na zameranie automobilu. Jeho kompaktná konštrukcia nijako neobmedzuje priestor pre posádku a batožinu, no na druhej strane technici venovali pozornosť aj tlmeniu výrazných nerovností, čo určite ocenia zákazníci v krajinách s horšími cestami.
Micra pre Európu bude vybavená frontálnymi, bočnými a hlavovými airbagmi, ABS a ESP. Do výbavy sa dostanú aj prvky ako cúvací asistent s troma úrovňami nastavenia, satelitná navigácia s veľkým dotykovým displejom a bezkľúčové štartovanie.
Produkcia bude spočiatku prebiehať v Thajsku, Číne, Indii a Mexiku. Prvým trhom, na ktorý sa Micra dostane už v marci je Thajsko, v Európe sa začne predávať v novembri.