Proton sa síce búcha do pŕs, no pravdou ostáva, že v tom nie je sám. O príťažlivé tvary konceptu sa postaralo talianske štúdio Italdesign. Proton to koniec koncov ani netají a dúfa, že meno renomovaného štúdia pritiahne k hybridnému konceptu potrebnú pozornosť.
Na ženevskom autosalóne bol Proton Hybrid Concept ozdobou expozície Italdesignu a príslušnosť auta k malajzijskej automobilke prezrádzal len znak na maske chladiča.
Sympatický mestský model Proton Hybrid Concept prekračuje podľa Giorgetta Giugiara, šéfa Italdesignu, tradičné ponímanie automobilových segmentov. Pri dĺžke len 3,55 metra ponúka totiž štvorčlennej posádke priestorový komfort automobilov nižšej triedy. Všetky štyri sedadlá sú v tomto prípade rovnaké a polohovateľné. Rovnaká je aj výška ich sedacej časti, situovaná do výšky bedrových kĺbov. To má podľa Giugiara priniesť mimoriadne pohodlné nastupovanie. Vzdialenosť predných a zadných sedadiel je vraj porovnateľná s reprezentantmi kategórie SUV.
Koncept Protonu je v podstate elektromobilom s pohonom predných kolies. Prídavný spaľovací motor slúži iba ako generátor elektrickej energie. Líthium-iónové batérie sú umiestnené v zadnej časti podlahy.
Automobilka Proton tvrdí, že tento koncept je výsledkom niekoľkoročnej práce a že je pripravená odštartovať výrobu podobného sériového modelu, ktorý bude spĺňať svetové parametre. Či to však nie sú len reči a auto je skutočne pripravené do výroby, nikto netuší. Žiadny konkrétny termín zatiaľ nepadol. V skutočnosti je dokončenie vývoja a spustenie hybridu do výroby dlhotrvajúci a finančne náročný proces, ktorý zvládnu len najsilnejšie automobilky. Aj hromada prísľubov však môže niekedy poslúžiť ako účinný marketingový nástroj.