Tlak na znižovanie emisií a ošiaľ okolo elektromobilov donútil k zásadným rozhodnutiam a nemalým investíciám do vývoja alternatívnych pohonov aj automobilky, ktoré si s emisiami svojich áut doteraz hlavu veľmi nelámali. Jednou z nich je aj Rolls-Royce, ktorý sa v Ženeve prezentoval konceptom Phantom Experimental Electric. Ako už napovedá samotný názov, ide o luxusný Phantom, ktorý vymenil klasický 6,75-litrový dvanásťvalec za dva veľké elektromotory.
S rekordnou kapacitou
Li-ion akumulátor auta je zložený z piatich samostatných blokov, ktoré sú usporiadané tak, aby sa s spolu s celým príslušenstvom vošli pod karosériu bez ovplyvnenia jej vonkajších tvarov a veľkosti interiéru. Spolu majú kapacitu až 71 kWh a napájajú dva elektromotory s celkovým výkonom 290 kW (394 k) a krútiacim momentom 800 Nm. Vďaka týmto hodnotám dokážu elektrický Phantom rozbehnúť na 160 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchliť za 8 s.
Phantom Experimental Elektric je stále len koncepčným vozidlom. Na to, aby sa posunul do sériovej výroby musia konštruktéri ešte popracovať na niektorých detailoch, ktoré by zákazníkom znepríjemňovali život. Najväčším problémom je dĺžka nabíjania extrémne veľkého akumulátora. Pri trojfázovom prúde s napätím 380 V trvá kompletné nabitie 8 h, ak by ste svoj Phantom napojili len na 230 V, nabíjať sa bude nekonečných 20 h a to je príliš dlho. Rolls-Royce ponúka aj možnosť indukčného bezdrôtového nabíjania, pri ktorom autom prídete k špeciálnemu stojanu a silové frekvencie sa do akumulátora prenesú magnetickou cestou. Nemalým problémom je aj pohotovostná hmotnosť auta, ktorá aj s akumulátormi presahuje 2,7 t.
Podľa automobilky si týmto elektromobilom testuje reakcie verejnosti na prípadné zaradenie takéhoto auta do výrobného programu, zároveň však aj ukazuje svoje kompetencie vo výrobe ekologicky prijateľných áut.