Renault uviedol nový Mégane Coupé-Cabriolet na slovenský trh

Po záplavách prichádzajú slnečné dni a je čas spríjemniť si život jazdou v kabriolete. Renault núka svoj nový kompaktný Mégane Coupé-Cabriolet.

25.05.2010 00:34 , aktualizované: 05:23
Renault Mégane CC Foto:
Renault Mégane CC
debata

Mégane CC završuje obnovu kompaktnej rodiny Renault ako šiesta karosárska verzia po päťdverovom hatchbacku, kupé, kombi a dvoch MPV. Predchodca nového Mégane CC sa podieľal štyrmi percentami na predajoch modelového radu Mégane II. V roku 2009 niesol každý desiaty kompaktný kabriolet predaný v západnej Európe logo Renault.

Francúzsky výrobca plánuje tieto čísla zlepšiť s pomocou niekoľkých zaujímavých lákadiel nového Mégane CC. Svojho predchodcu prekonáva v dĺžke o 13 cm a rázvor náprav narástol o 8,7 cm. Priestor pre pasažierov sa zväčšil nielen vďaka natiahnutému rázvoru, ale aj vďaka lepšiemu tvarovaniu palubnej dosky.

Renault Mégane CC Foto: Renault
Renault Mégane CC Renault Mégane CC

Predná časť je všetkým dobre známa vďaka ostatným členom modelového radu, no smerom dozadu sa začínajú krivky meniť. Odlišný profil posledného prírastku determinuje typ jeho karosérie, no medzi konkurentmi vynikne pevnou presklenou sklápacou strechou, ktorá patrí k sériovej výbave. S plochou presklenia takmer 1 m2 je strecha Mégane CC na čele segmentu.

  Foto: Renault
Renault Mégane CC  

Strechu vyvinul a vyrába známy špecialista Karmann. Zmontované moduly putujú z Nemecka do továrne v Douai, kde sa kabriolety radu Mégane montujú už od roku 1997. Strecha sa skladá sa z dvoch sklenených panelov, ovládacieho mechanizmu a hydraulickej jednotky s riadiacou jednotkou. Sklenené panely sú z tvrdeného skla, ktoré filtruje dopadajúce slnečné žiarenie. Dodatočné ochranu pred lúčmi zabezpečuje slnečná clona.

  Foto: Renault
Renault Mégane CC  

Celý systém váži 110 kg, z toho 75 kg pripadá na samotnú strechu a 25 kg na ovládacie mecha­nizmy zadnej kapoty, pod ktorú sa strecha skladá. Po stlačení spínača má posádka nebo nad hlavou za 21 sekúnd. Opakované stlačenie spínača spustí automaticky všetky štyri okná.

Interiér preberá Mégane CC od svojich súrodencov, no aj tu nájdeme určité osobitosti ako napríklad sedadlá so zvýšenou bočnou oporou a zmenené výplne dverí. V ponuke sú tri prevedenia – béžové, tmavé a kombinácia červenej a čiernej kože. Predné sedadlá si pamätajú aj pozdĺžne nestavenie, čo nebýva v dnešnej dobe pravidlom.

Renault Mégane CC Foto: Renault
Renault Mégane CC Renault Mégane CC

S otvorenou strechou môže vďaka sklenenému deflektoru za zadnými opierkami cestovať štvorčlenná posádka komfortne do rýchlosti 90 km/h. Keď zadní pasažieri vystúpia a zvyšok posádky použije aj sieťkový deflektor za prednými sedadlami, rýchlosť komfortného cestovania obmedzujú iba dopravné predpisy. Okrem štvorčlennej posádky odvezie nový Mégane CC aj 417 litrov batožiny v konfigurácii kupé a 211 litrov „hore bez“. Skrinka pred spolujazdcom má objem 9 litrov a zamyká sa spolu s centrálnym zamykaním.

Do výbavy Mégane CC patria pre Renault tradičné prvky ako bezkľúčový prístup a štartovanie a elektronická ručná brzda. K dispozícii je aj exkluzívny audio systém 3D Sound by Arkamys s ôsmimi reproduktormi, Bluetooth konektivitou, USB a Mini-Jack. Za príplatok 490 eur dostanete navigačný systém Carminat Tom Tom s 5,8-palcovým displejom. Jeho aktualizácia je možná pomocou SD karty.

Renault Mégane CC Foto: Renault
Renault Mégane CC Renault Mégane CC

Prednú nápravu nového Renaultu Mégane CC tvorí zavesenie typu preudo-MacPherson so stabilizátorom s priemerom 22 mm. Vzadu sa nachádza vlečná náprava. Podvozok je naladený s ohľadom na maximalizáciu komfortu a minimalizáciu náklonov karosérie. Oproti hatchbacku je kabriolet ťažší o 160 kg, preto predné tlmiče stuhli o 13% a zadné o 17%. Stabilizátor je tuhší dokonca o 50% a zadná náprava o 25%. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou prešiel modifikáciami aj elektrický posilňovač riadenia. Podvozku asistujú štandardne elektronickí pomocníci – ABS s rozdeľovačom brzdnej sily, podpora v núdzovom brzdení s automatickou aktiváciou výstražných svetiel a elektronický stabilizačný systém ESC s kontrolou nedotáčavosti CSV.

Renault Mégane CC Foto: Renault
Renault Mégane CC Renault Mégane CC

Ponuku benzínových motorov na slovenskom trhu tvoria štvorvalce 1.6 16V a 1.4 TCe. Naftová ponuka je širšia. Obsahuje tri jednotky s rozdielnym objemom 1.5 dCi 110 FAP, 1.9 dCi 130 FAP a 2.0 dCi 160 FAP. Všetky motory sa štandardne kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výnimku tvorí najslabší diesel, ku ktorému si možno objednať šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC (Efficient Dual Clutch).

Renault Mégane CC – motory
Označenie 1.6 16V 1.4 TCe 1.5 dCi 110 FAP 1.9 dCi 130 FAP 2.0 dCi 160 FAP
Palivo benzín benzín nafta nafta nafta
Objem valcov (cm3) 1598 1397 1461 1870 1995
Valce/ventily 4/16 4/16 4/8 4/8 4/16
Výkon (kW/k) 81/110 96/130 81/110 96/130 118/160
– pri ot./min. 6000 5500 4000 3750 3750
Krútiaci moment (Nm) 151 190 240 300 380
– pri ot./min. 4250 2250 1750 1750 2000

Nový Renault Mégane CC bude obohatený o športový paket GT Line, ktorý je k dispozícii k výbave Dynamique. Obsahuje prepracovanú prednú časť s rámikmi hmlových svetlometov vo farbe Dark Métal. Rovnakú farbu majú aj predné stĺpiky a ozdobné lišty. Prepracovaný je aj zadný nárazník, vo verzii GT Line dostal difúzor. Korunu exteriérovým vylepšeniam nasadzujú 17-palcové disky Celsium. V interiéri nájdeme logo GT Line na opierkach hlavy a na ozdobnej lište palubnej dosky. Športový charakter zvýrazňujú hliníkové pedále a analógový otáčkomer.

Predaj Renaultu Mégane CC na Slovensku štartuje v máji. Cena začína na sume 24 690 €, za balík GT Line si priplatíte 1 490 eur.

debata chyba
Články podľa značiek