Fiat vyvíjal svoj nový dvojvalec ako modulárny motor, ktorý sa vlastne môže skladať z ľubovoľného počtu valcov. Každý valec má objem 0,45 l, čo znamená, že v prípade potreby môže okrem dvojvalca pribudnúť v portfóliu značky aj trojvalec s objemom 1,35 l alebo štvorvalec 1.8 16V. Neoficiálne padli dokonca úvahy o stavbe šesťvalca s objemom 2,7 litra, prípadne až osemvalca 3.6 32V. Tie by samozrejme nepoužíval Fiat, ale sesterský Chrysler vo svojich nových modeloch.
V týchto dňoch je každopádne v centre pozornosti dvojvalec, ktorý prekvapuje svojou spotrebou aj výkonmi. Zaujímavé je, že automobilka dokonca zvažuje, že by sa jeho najvýkonnejšia verzia objavila pod kapotou Brava. Otázkou ostáva len to, ako by takto koncipovaný motor prijali zákazníci v nižšej strednej triede. Kompaktné rozmery motora 0.9 TwinAir však na druhej strane umožňujú jeho ľahké spojenie s elektromotorom, čo v blízkej budúcnosti nevylučuje príchod hybridov, napríklad aj spomínaného hybridného Brava.
Ako potvrdil samotný Fiat, nové modulárne motory sa objavia pod kapotami Fiatov, Lancií aj Chryslerov.