V Británii rastie ďalší superšport

Arash Farboud si povedal, že postaví poriadny superšport. Jeho projekty Farboud a Farbio Sports Cars nedopadli podľa očakávaní. Arash AF10 má byť iný.

23.08.2010 09:57
Arash AF10 Foto:
Arash AF10
debata

Zdá sa, že hospodárska kríza už prehrmela a tí výrobcovia, ktorí prežili, začínajú realizovať svoje smelé plány. Objavuje sa množstvo noviniek vo všetkých segmentoch, tie najvyššie nevynímajúc. Vo Veľkej Británii sa zrodil ďalší superšport – Arash AF10.

Jeho vývoj nebol otázkou niekoľkých posledných mesiacov. Prvé skice modelu sa objavili už v roku 2006 a odhaľovali veľkú podobu s Enzom. Tá zostala aj finálnej verzii. Duchovným otcom Arasha AF10 je iránsky podnikateľ žijúci vo Veľkej Británii – Arash Farboud.

Arash AF10 Foto: Arash
Arash AF10 Arash AF10

AF10 na pohon využíva sedemlitrový V8 motor LS7 pochádzajúci zo Chevroletu Corvette Z06. Jednotka podáva výkon 550 koní pri 6200 ot./min. a maximálny krútiaci moment asi 644 Nm pri 4800 ot./min. Motor je spojený s kolesami prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky Graziano GT-ME1.

Arash AF10 Foto: Arash
Arash AF10 Arash AF10

Karoséria Arasha AF10 je vyrobená z uhlíkového vlákna s hliníkovým vystužením. Podľa tlačovej správy budú karosérie vyrábať inžinieri z F1. Hliník bude použitý aj pri výrobe ľahkých nádrží. Konštrukciu karosérie dopĺňajú oceľové pomocné rámy vpredu aj vzadu. Nedobytnosť kabíny zabezpečuje oceľová „klietka“.

Arash AF10 Foto: Arash
Arash AF10 Arash AF10

Brzdy pochádzajú od známej firmy AP Racing. Strmene vpredu majú osem piestikov (vzadu šesť) a priemer keramických kotúčov je 380 mm resp. 362 mm. Brzdy sú ukryté pod 19– a 20– palcovými kolesami s pneumatikami 265/35 a 335/30.

Výrobca zatiaľ nezverejnil odhadované dynamické parametre a ani termín začiatku výroby nie je známy. Cena by sa mala pohybovať okolo hranice 320 000 libier.

debata chyba
Články podľa značiek